سید علی آقازاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه دیدار با تنی چند از خانواده های شهدای استان مرکزی افزود: رزمندگان اسلام با آغاز جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی برای دفاع از میهن اسلامی از خانواده، فرزندان و خون خود گذشتند و استقلال و امنیت را به ملت ایران هدیه کردند.
وی ادامه داد: خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا باید در راس امور بنیاد شهید و دستگاه های استانی قرار گیرد چرا که شهدا، ایثارگران و جانبازان، پرورش یافته خانواده های اسلامی و انقلابی است.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: احترام مردم جامعه و نسل جوان به ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس، نشانگر آن است که ملت پای عهد و آرمان خود ایستاده و به ارزش‌های مکتبی خود پایبند است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این آیین گفت: شهرستان اراک 100 شهید را در عملیات بیت المقدس بر تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
صادق دوخایی افزود: سوم خرداد ماه یکی از زیباترین و به یادماندنی ترین روزهای انقلاب اسلامی است که به دست شهدای والامقام رقم خورد.
استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه برخی از مدیران استانی استان مرکزی با خانواده شهدای والامقام احمد و محمود مستعان، احمد و حسین طاهری و غلامحسین و مرتضی عطیفه کمال آبادی دیدار کردند.
شهید والامقام مرتضی عطیفه کمال آبادی در یکم مرداد ماه سال 43 در شهرستان اراک به دنیا آمد و در نوزدهم اردیبهشت سال 61 در عملیات بیت المقدس به مقام والای شهادت نائل آمد.
شهید والامقام غلامحسین عطیفه کمال آبادی در هفتم خرداد ماه سال 35 در شهرستان اراک به دنیا آمد و در نوزدهم ازدیبهشت ماه سال 61 تنها ساعتی پس از شهادت برادر بزرگوارشان در عملیات بیت المقدس به مقام والای شهادت نائل آمد.
شهید والامقام احمد مستعان در هفدهم آذر ماه سال 45 در شهرستان اهواز به دنیا آمد و بیست و سوم تیرماه سال 63 در جزیره مجنون به مقام والای شهادت نائل آمد.
شهید والامقام محمود مستعان در سیزدهم مهرماه سال 47 در شهرستان اهواز به دنیا آمد و بیست و یکم اسفند سال 63 در منطقه شرق دجله به مقام والای شهادت نائل آمد.
شهید والامقام احمد طاهری ششم تیرماه سال 39 در شهرستان ازنا به دنیا آمد و نوزدهم اردیبهشت سال 61 در عملیات بیت المقدس در شهرستان خرمشهر به مقام والای شهادت نائل آمد.
شهید والامقام حسین طاهری، بیست و دوم اردیبهشت سال 65 به مقام والای شهادت نائل آمد.
استان مرکزی بیش از شش هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.