محمد بهاروند روز پنجشنبه در حاشیه نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری روستایی شهرستان ساوه در جمع اصحاب رسانه، افزود: برای اجرای این طرح ها 42 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: همچنین 31 طرح اشتغالزا ویژه سامانه کارا در کمیته فنی ساوه با اعتباری افزون بر 481 میلیارد ریال و توان ایجاد شغل 878 نفر از روستاییان نیز تصویب شد.
بهاروند افزود: این طرح ها در بخش های صنعتی،‌ معدنی،‌کشاورزی،‌ گردشگری و فناوری اطلاعات اجرایی می شوند.
وی افزود: طرح های اشتغالزایی شهرستان ساوه در راستای تفاهمنامه معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، بنیاد علوی و بنیاد برکت و با همکاری بانک های عامل در برنامه اشتغال روستایی فراگیر (سامانه کارا) مصوب و اجرا می شوند.
فرماندار ساوه اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان مناطق روستایی، دغدغه اصلی دولت و نظام اسلامی است و به منظور رسیدن این هدف باید همه دستگاه ها و بانک های عامل همکاری لازم را داشته باشند.
معاون استاندار مرکزی همچنین بر لزوم شتاب بخشی در پرداخت تسهیلات 140 میلیارد ریالی برنامه اشتغال روستایی با نرخ بهره 6 درصد و نیز تسهیلات 440 میلیارد ریالی اشتغال فراگیر شهری و روستایی توسط بانک های عامل شهرستان ساوه تاکید کرد.
فرماندار ساوه گفت: پیش از این ‌41 طرح روستایی و فراگیر با اعتبار بر 410 میلیارد ریال به بانک های عامل شهرستان معرفی شده بود.
بهاروند ادامه داد: با توجه به 400 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به صورت شناور در استان مرکزی، بانک سینا شهرستان ساوه تاکنون افزون بر 40 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان روستایی با بهره هشت درصد پرداخت کرده که منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای 85 نفر از بیکاران روستایی شده است.
با اجرای طرح های اشتغالزا در دولت تدبیر و امید و به اقرار مسئولان‌ تاکنون حدود 30 هزار نفر از روستاییان ساکن شهر در ساوه به زادگاه خود بازگشته اند.
شهرستان ساوه دومین کانون جمعیتی و قطب صنعت استان مرکزی است که دارای 105 روستای بالای 20 خانوار است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.