به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس هاشمی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام خونین 15 خرداد افزود: امام خمینی (ره) با راهبری نهضت مقدس انقلاب اسلامی، دین مبین اسلام و سیره اهل بیت (ع) را در ایران و نقاط مختلف جهان احیا کردند.
وی بیان کرد: تفکر و اندیشه امام راحل نه تنها سرتاسر ایران را در بر گرفت بلکه در مدت زمانی کوتاه به نقاط مختلف جهان صادر شد و امروز انقلاب اسلامی ایران الگوی آزادی خواهان جهان است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی از گسترش اندیشه امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی در جامعه وحشت دارند و به همین دلیل با بهره گیری از ابزار های مختلف، اعتقادات جوانان و نوجوانان را نشانه رفته اند.
وی اظهار کرد: در چنین شرایطی دستگاه های اجرایی و دلسوزان نظام مقدس اسلامی باید با گسترش اندیشه امام راحل، منویات رهبر معظم انقلاب و آگاه سازی نسل جوان در راستای حفظ انقلاب اسلامی گام بردارند.
حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام راحل و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهترین فرصت برای بازنگری در اهداف و آرمان های امام خمینی (ره) و نهضت انقلاب اسلامی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه آیین بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل (14 خرداد) و قیام خونین 15 خرداد در 75 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود، اظهار کرد: این آیین در اراک و خمین از ساعت 19 روزهای 14 و 15 خرداد برگزار می شود.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 6 هزار نفر از این استان برای شرکت در مراسم 14 خرداد به مرقد مطهر امام خمینی (ره) در تهران اعزام می شوند.
حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس امام روح الله، برپایی آیین سالگرد امام راحل در بقاع متبرکه، چاپ و انتشار وصیت نامه امام خمینی، گردهمایی بصیرتی بسیجیان در پایگاه و حوزه های مقاومت بسیج با موضوع تشریح و تبیین اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی و فضا سازی شهری از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز گفت: دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی جمع آوری شده به صورت مکتوب در دهه مبارک فجر امسال منتشر می شود.
مصطفی عرب افزود: محور برنامه های سالگرد ارتحال امام راحل باید تشریح آرمان های انقلاب اسلامی به خصوص برای نسل جوان باشد.
هفت کمیته تخصصی برای برگزاری بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در استان مرکزی تشکیل شده است.
امام خمینی (ره) چهاردهم خرداد سال 1368 به دیدار حق شتافت.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.