به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه در نشست اقتصاد روستایی شهرستان خنداب در استانداری مرکزی، افزود: وزارت کشور 31 شهرستان در سطح استان ها را با در نظر گرفتن برخی شاخص ها نظیر محرومیت انتخاب کرده که بستر اجرای بر نامه توسعه پایدار اقتصادی باشند و در استان مرکزی شهرستان خنداب گزینه شده است.
وی اظهار کرد: در قالب این برنامه شهرستان هایی که شاخص های متوازن برخوردار نیستند و سطح زندگی و معیشت مردم پایین است به صورت هدفمند بهبود وضعیت می دهند و با ترمیم نواقص تلاش می شود که سطح متعادل توسعه یافتگی در آن ها ایجاد شود.
استاندار مرکزی گفت: سازمان برنامه بودجه براساس اسناد بالادستی نظیرسند توسعه شهرستان، سیما شهرستان و برنامه پنجم و ششم برای شهرستان های گزینه شده راهبرد عملیاتی تهیه می کند و این راهبرد پس از آن برای تایید و اجرا به وزارت کشور ارسال می شود.
آقازاده رویکرد این برنامه را، اقتصادی، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و بالابردن سطح بهره وری و توسعه برای شهرستان انتخاب شده عنوان کرد.
وی اظهار کرد: خنداب از مناطق کمتر توسعه یافته استان مرکزی است و انتخاب آن برای این برنامه کمک شایانی به حل بسیاری از چالش ها و کمبودها خواهد کرد و می طلبد در راستای تدوین سند توسعه این شهرستان دستگاه های اجرایی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سند راهبری توسعه پایدار شهرستان خنداب توسط این سازمان و برمبنای مولفه های اسناد بالادستی تدوین می شود اما مرحله عملیاتی آن نیازمند تامین اعتبار است.
رقیه یادگاری افزود: در این برنامه به اشتغالزایی و توسعه پایدار روستایی در شهرستان خنداب توجه شده است و 70 روستای این شهرستان بیش از 20 خانوار دارد که باید به مقوله اشتغال در این برنامه توجه و برای هر روستا سند عملیاتی تهیه شود.
فرماندار شهرستان خنداب نیز در این نشست گفت: تدوین سند توسعه پایدار خنداب باید بر مبنای مزیت های اولویت دار گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی و رتبه بندی اهمین آنان در روند توسعه این منطقه به پیش برود.
عبدالرضا حاج علی بیگی افزود: علاوه بر تدوین سند راهبردی باید برنامه عملیاتی هدفمند و کاربردی نیز ترسیم و به وزارتخانه ها ارسال شود تا برای تامین اعتبار، اقدامات لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: در سال جاری 25 درصد از سرجمع اعتبارات شهرستان خنداب کاهش یافته است بنابراین اجرای این برنامه به اعتبار مجزا نیاز دارد.
در این نشست مقرر شد ظرف 2 ماه آینده، سند برنامه عملیاتی توسعه پایدار شهرستان خنداب توسط سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تهیه شود.
شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی است و در این شهر 72 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.