به گزارش ایرنا، مسعود شوشتری عصر سه شنبه در نشست هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: توسعه حرمین امامین جوادین(ع) در کاظمین، توسعه حرمین امامین عسگریین(ع) در سامرا، بازسازی گنبد مطهر امام علی(ع)، ساخت بیمارستان امام سجاد(ع) و بازسازی ایوان باب المراد در کاظمین بخشی از طرح های عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران اسلامی در عراق است.
وی ادامه داد: یک دهه از عمر ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور می گذرد و این طرح های عمرانی و توسعه ای با جدیت و در قالب برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت پی گرفته شده است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بیان کرد: توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) در 6 هکتار و زیر بنای 124 هزار متر مربع در دست ساخت است که عملیات ساخت سازه و سفت کاری در اسرع وقت آغاز می شود.
وی ادامه داد: عملیات ساخت باب القبله در کاظمین و باب القبله در سامرا و بازسازی ایوان مقدس نجف در حرم حضرت علی(ع) نیز از مهمترین طرح هایی است که به زودی کلید می خورد.
شوشتری بیان کرد: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی با وجود مشکلات اقتصادی سالانه بیش از هزار میلیارد ریال به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک می کنند.
وی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی را از موفق ترین واحدهای این ستاد در کشور معرفی کرد و گفت: این ستاد، نه تنها در بازسازی و گسترش حرم های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات نقش سازنده ای ایفا می کنند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای طرح های استان های دیگر نیز نقش موثری دارند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بیان کرد: ساخت 604 ستون صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به ارزش بیش از 100میلیارد ریال و ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) بخشی از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: امام راحل احیاگر هویت دینی و فرهنگی ملت غیور ایران بود و ملت باید قدر این موهبت الهی را بدانند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: امام راحل با الهام از مکتب مقدس عاشورا، نهضت انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد و با پیروزی انقلاب هویت دینی ملت ایران متجلی شد.
وی ادامه داد: پس از حکومت صفویان تا پایان حکومت صدام و رژیم بعثی هیچ گونه عملیات بازسازی و بهسازی در عتبات عالیات اتفاق نیفتاد اما، به برکت انقلاب اسلامی و همت والای ملت مومن ایران، حرمین شریفین در نقاط مختلف عراق بهسازی شده و ملت باید قدر این نعمت های الهی را بدانند.
آیت الله دی نجف آبادی افزود: بازسازی عتبات عالیات با بهره ‌گیری از هنر و خلاقیت ایرانی یک ظرفیت بی‌بدیل است که ملت ایران با مشارکت خود در مرمت و توسعه حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) و با تلاش ستاد بازسازی عتبات عالیات آن را در برابر نگاه‌ جهان تثبیت کرده است.
وی اضافه کرد: فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات باید به گونه ای برنامه ریزی شود که کم کاری های گذشته در عتبات عالیات جبران شده و طرح ها نیز با طول عمر بالا اجرا شوند.
امام جمعه اراک افزود: ملت ایران با شیعیان عراق برادر هستند و جنگ بین ایران عراق نیز جنگ با رژیم بعثی بود و شیعیان همواره
دوستدار ملت ایران بوده و هستند.
سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات باید به سمت کیفی گرایی حرکت کند و کیفیت طرح ها نباید قربانی کمیت و سرعت در عمل شود.
در این آیین خلیل نجفی به عنوان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی معرفی شد.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد.
استان مرکزی در بیش از 150 طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.