احمد طهرانی روز سه شنبه در کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات تملک دارایی ‏خمین، افزود: 142میلیارد و 988 میلیون ریال از این اعتبار از محل منابع 2 درصد نفت و گاز است که طبق الزامات قانون بودجه 50 درصد آن باید در بخش های محروم برای آبرسانی، راه ها و بهسازی روستایی و تکمیل فرستنده های رادیویی و تلویزونی و اف ام روستایی، اصلاح شبکه برق و برقرسانی به روستاها و بقیه در سایر طرح ها توزیع شود.
وی ادامه داد: اعتبارات استانی خمین نیز 41 میلیارد و 299 میلیون ریال است که طبق قانون بودجه هشت درصد برای بهسازی روستایی و اجرای طرح هادی و 10 درصد آن برای آبرسانی روستایی، یک درصد برای طرح های بسیج و بقیه برای سایر طرح ها توزیع شد.
فرماندار خمین گفت: سهم شهرستان خمین از محل اعتبارات قانون متوازن و 2 ردیف اعتباری استانی 176 میلیارد و 355 میلیون ریال است که برای طرح های موثر در افزایش شاخص های حوزه آب، راه،گردشگری،بهداشتی، زیر ساخت های شهری، روستایی و ورزشی اختصاص یافته است.
وی گفت: تخصیص اعتبار بر اساس مکاتبه با ادارات و دریافت طرح های پیشنهادی به ویژه طرح های اولویت دار که در افزایش شاخص های توسعه ای موثر بوده، طرح های نیمه تمام با رعایت الزامات قانون بودجه سال 97 و در راستای برنامه ششم توسعه برای طرح های 40 اداره و نهاد دولتی توزیع شده است.
دبیر کمیته برنامه‌ریزی و بودجه استان مرکزی با اشاره به اعتبارات استان مرکزی گفت: 2 هزار و 345 میلیارد ریال اعتبار امسال از محل سند کلان بودجه ابلاغی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بین 12 شهرستان استان توزیع شد.
حسن نراقی افزود: اعتبارات شهرستانی براساس شاخص‌های متعدد با در نظر گرفتن محرومیت‌های موجود در هر منطقه محاسبه و توزیع شده که خمین به دلیل قرار گرفتن در منطقه کمتر توسعه یافته مشمول اعتبارات نفت و گاز شده است.
وی بیان کرد: در مجموع اعتبارات امسال استان مرکزی نسبت به سال گذشته در بخش استانی 50 درصد، نفت و گاز 16 و نیم درصد کاهش دارد و در قانون متوازن معادل پارسال ابلاغ یافته است.
خمین با 105 هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده و پس از اراک و ساوه سومین شهرستان پر جمعیت این استان است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.