به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه جمعه در برنامه تفسیر قرآن کریم در مصلی بیت المقدس اراک افزود: ماه مبارک رمضان با برکات و نعمت های الهی، ذخایر درون انسان را از خزانه موهبت و الطاف بیکران الهی غنی می سازد و راه ایمان و تقوای الهی را هموار می کند.
وی ادامه داد: درک مفاهیم عمیق قرآنی و تعمق در امور حسنه و خیر از موضوعات مهمی است که روزه داران باید در ماه مبارک رمضان به ممارست و عمل به آن بپردازند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: روزه داری تنها به مفهوم امساک از خوردن و آشامیدن نیست بلکه باید با همه وجود در پرهیز دادن نفس از لذت های دنیوی کوشید و تلاش کرد که رفتارخداگونه در آینه قلب جاری شود.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: مومنان در ماه میهمانی خدا دست از کینه ها برداشته و نسبت به انجام هر کاری که خداوند انجام آن را سفارش کرده، مبادرت ورزند.
وی در تفسیر آیات 60 و 61 سوره کهف نیز گفت: در این آیات داستان حضرت موسی(ع) و برخوردش در مجمع البحرین با آن عالمی که تاویل حوادث را می دانست برای رسول خدا (ص) تذکر داده می شود و این چهارمین تذکری است که در این سوره دنبال امر آن جناب به صبر در تبلیغ رسالت بیان شده تا سرمشقی برای استقامت در تبلیغ و تسلیتی در مقابل اعراض مردم از ذکر خدا و اقبالشان بر دنیا باشد.
کلاس تفسیر قرآن آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ماه مبارک رمضان همه روزه راس ساعت 20 آغاز و تا اذان مغرب به افق اراک نیز ادامه دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.