محمد نجفی در گفت و گو با ایرنا افزود: این محموله شامل 2 بار از اجزای ستون نظیر سر ستون، پاستون، قلمه ، ابزاری و رینگ، 2 بار سنگ نما تراورتن و یک بار سنگ مرمر است که از طریق مرز مهران عازم نجف اشرف شد.
وی بیان کرد: 280 متر سنگ مرمر و 760 متر سنگ تراورتن همراه اجزای ستون که در کارگاه های تولیدی سنگ نما در محلات فرآوری شده، برای بازسازی صحن حضرت زهرا ( س) بار گیری و ارسال شد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان محلات بیان کرد: 604 پایه ستون نیز تعهد شده که تمامی آن ها ساخته و تحویل شده است و از زمستان پارسال تاکنون 230 ستون اضافه بر تعهد ساخته و به نجف اشراف ارسال شده است.
وی بیان کرد: ستون های ارسالی جدید شامل سرستون، رینگ ستون و میله ستون ساخته شده در کارگاه فرآوری سنگ محلات است که با استفاده از سنگ کوپ مرمر سفید استخراج شده از معادن استان کرمان و آذرشهر ساخته شده اند.
وی گفت: برای نخستین بار در خاورمیانه، تجهیزات پیشرفته و تخصصی برش ستون سنگی در اشکال متنوع در کارگاه های مجتمع سنگ بری محلات مستقر شد.
نجفی بیان کرد: یکی از صنعتگران نیکوکار این شهرستان مراحل تهیه سنگ، فرآوری و نصب ستون در محوطه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را بر عهده گرفته است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان محلات بیان کرد: محلات رتبه اول را در سطح کشور و استان از نظر جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی عتبات عالیات دارد.
وی بیان کرد: سه میلیارد و 881 میلیون ریال در سال گذشته به غیر از سنگ نما و ستون توسط مردم محلات برای بازسازی عتبات عالیات کمک شد.
محلات از توابع استان مرکزی برای چهارمین سال متوالی در امر کمک به بازسازی عتبات عالیات طبق سنجش ستاد مرکزی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
شهرستان محلات با 55 هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ نما در کشور است که در فاصله 105 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.