مسئولان وزارت نفت عراق ضمن بازدید از کارخانه ماشین سازی اراک با توانمندی های این واحد تولیدی آشنا شدند.

به گزارش ایلنا از اراک مسئولان وزارت نفت کشور عراق  از کارخانه ماشین سازی اراک ضمن بازدید و با توانمندی‌های این واحد تولیدی آشنا شدند.

علی سخاوتی نماینده وزارت نفت کشورمان در  عراق در این بازدید گفت: با توجه به امنیت کشور عراق و دستور وزیر نفت کشورمان شرکت‌هایی که توانمند‌سازی داشته باشند در بازسازی پالایشگاه‌های عراق مشارکت کنند شناسایی شده  و اکنون هیات‌های اقتصادی وزارت نفت عراق از این شرکت ها و توانمندی های تولیدی آنان بازدید می کنند.

سخاوتی افزود: یکی از این صنایع کارخانه ماشین سازی اراک است که توانمندی ویژه ای در ساخت پروژه های پالایشگاهی دارد.
نماینده وزارت نفت کشورمان در عراق  افزود: کشورهای اسلواکی و فرانسه رقبای ما در بازسازی پالایشگاه بیجی عراق هستند که قصد داریم با ارائه طرح مناسب و با کنار زدن رقبای اروپایی قرارداد بازسازی پالایشگاه بیجی را توسط شرکت‌های داخلی به امضا برسانیم.
صفری مدیر عامل کارخانه ماشین سازی اراک هم گفت : یکی از صنایع بزرگ کشورمان که سابقه طولانی در ساخت تجهیزات سنگین پالایشگاهی دارد آمادگی کامل دارد پالایشگاه بیجی عراق را به طور کامل بازسازی کند.
صفری افزود: ما همچنین آمادگی داریم با تکیه بر توان فنی مهندسان این مجموعه پالایشگاه جدید در این کشور را احداث کنیم و در بازسازی دیگر پالایشگاه های عراق مشارکت کامل داشته باشیم .
عبدالقادر صعب صالح قائم مقام پالایشگاه بیحی عراق هم در مصاحبه ای گفت: امکانات ، تجهیزات و توان فنی کارخانه ماشین سازی را بسیار عالی دیدیم و کاملا" مشخص است که این کارخانه می تواند به خوبی پالایشگاه های عراق را بازسازی کند.
وی افزود: با توجه به برنامه زمان‌بندی ، بازسازی پالایشگاه بیجی عراق امیدواریم هر چه زودتر قراردادمان با شرکت ماشین سازی نهایی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.