محمد ابراهیم رضایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیگیری برای جذب اعتبار از ردیف های دیگر برای این طرح تا سقف 200 میلیارد ریال در دست انجام است.
وی اظهارکرد: با تخصیص به موقع اعتبارات پیش بینی می شود که شبکه ریلی اراک - اصفهان که از خمین می گذرد سه سال آینده به بهره برداری برسد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این شبکه ریلی در محدوده خمین از اواخر سال گذشته کلید خورد و اکنون مرحله نخست آن به طول 165 کیلومتر در حال اجرا است.
رضایی بیان کرد: برای این طرح در بودجه پارسال 65 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم اعتباری تقویت شد.
وی ادامه داد: برای تکمیل طرح راه آهن خمین سه هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که در زمان بندی های مشخص متناسب با پیشرفت کار تخصیص می یابد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی مسیر این طرح در کانون ارتباطی راه‌آهن کشور به تمام مناطق کشور است و به دلیل اهمیت زیرساختی می تواند در توسعه ریلی کشور و استان مرکزی نقش محوری داشته باشد.
وی گفت: این خط ریلی در مسیر استان های شمالی، مرکزی، جنوبی و همچنین 2 استان صنعتی مرکزی و اصفهان است و جایگاه خاصی در فصل حمل و نقل استان دارد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت:جذب سرمایه گذار خارجی در پیشبرد این طرح زیربنایی لحاظ شده و با توجه به علاقه مندی شرکت های چینی برای سرمایه گذاری خط ریلی در ایراناین مهم در دست پیگیری است.
رضایی گفت: این مسیر ریلی زمینه اتصال شهرک صنعتی خمین به خطوط راه آهن سراسری کشور را مهیا می کند و به عنوان مصوبات سفرهای دولت نهم راکد مانده بود که به همت دولت ندبیر و امید وارد گام اجرایی شد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح بخشی از عقب ماندگی های زیرساختی خمین ترمیم شده و ناوگان حمل و نقل ترکیبی استان بهبود یابد.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است و در 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.