انتخابات اتاق اصناف استان مرکزی،اواخر اردیبهشت ماه با کاندیداتوری 14 نفر از صنوف توزیع -خدمات و تولیدی-فنی برگزار می‌شود که در نهایت، 5 نفر از اعضای منتخب به عنوان هیات رئیسه جدید آغاز به کار خواهند کرد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت:بسیاری از صنوف و روسای اتحادیه ها با احساس مسئولیت در قبال سرنوشت خود و اصناف،در انتخابات اتاق شرکت کرده‌اند که امید می‌رود تیمی هماهنگ شکل بگیرد و نقاط ضعف تیم فعلی را به نقاط قوت تبدیل کنند.

جمشید زند ادامه‌داد:خیلی‌ها تلاش می‌کنند انتخابات اتاق اصناف را سیاسی کنند؛ درست است نام انتخابات دارد ولی هر انتخاباتی،سیاسی نیست.

وی افزود:انتخابات اتاق اصناف اقتصادی است و اتحادیه ها بر اساس رویکرد اقتصادی خود خارج از مباحث سیاسی در انتخابات این دوره شرکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد:اتاق اصناف یک جایگاه غیرانتفاعی و اقتصادی دارد که می تواند یکی از ارکان مهم و اثرگذار حوزه اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: اتاق اصناف،بیشترین میزان جمعیت را در میان سه پارلمان مهم اقتصادی بخش خصوصی و در کنار اتاق های بازرگانی و تعاون دارا است و به عنوان حلقه آخر و خروجی اقتصاد خُرد محسوب می شود و نگاهی رودر رو با آحاد مردم دارد ولی آنگونه که باید به آن توجه نمی شود.

رئیس اتاق اصناف استان در ادامه گفت:به‌ رغم اینکه اتاق اصناف،سیاسی نیست ولی نقش به سزایی در مقطع مختلف زمانی ایفا کرده است.

وی افزود: اصناف در مقاطعی همچون هدفمندسازی یارانه ها،برجام و حتی قبل و بعد از انقلاب همراه و همگام با دولت بودند؛حتی امسال نیز در صورت حمایت دولت،اصناف می توانند در راستای تحقق شعار سال با دولت همکاری داشته باشند.

زند اظهار داشت: اما متاسفانه اصناف نتوانسته اند تاکنون مشابه تسهیلاتی که برای بخش صنعت اختصاص یافته ،سهم بگیرند.در کشوری مثل چین،تولیدکنندگان خُرد رشد بیشتری داشته اند ولی در کشور ایران،در بخش تولیدکنندگان خُرد که صنوف هستند هیچ تسهیلاتی اختصاص نیافته و حمایتی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد:اصناف،تاثیرگذارترین بخش اقتصاد هستند که می بایست با کالاهای خارجی رقابت کنند درحالی‌که قدرت تامین مواد اولیه را ندارند و افزایش نرخ ارز منجر به تحلیل سرمایه های آن ها و کاهش قدرت کسب در این مجموعه شده است.

زند بیان داشت: اصناف در شرایط سخت اقتصادی همواره حامی و در کنار دولت بوده اند ولی صنایع که از تسهیلات مطلوب بهره مند بوده و هستند همواره معترض و منتقدند؛این در حالی است که اصناف،هیچگونه بدهی کلان به دولت و سیستم بانکی ندارند.

وی در بخش پایانی اظهارات خود از افتتاح برج اصناف تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:برج بزرگ اصناف که بزرگترین رخداد بخش اصناف کشور در استان مرکزی است در وسعت 10 هزار متر احداث شده است که با اجماع و استقرار همه اتحادیه ها و دفاتر صنوف در آن،تحولی بنیادین در حوزه اقتصاد اصناف ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.