به گزارش ایرنا،‌ امیر امینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح کنارگذر ساوه افزود: کنارگذر ساوه 40 کیلومتر طول دارد که برای تکمیل و بهره برداری از آن به 225 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی روند پیشرفت فیزیکی این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون عملیات اجرایی 20 کیلومتر از مسیر کنارگذر ساوه به اتمام رسیده و 17 کیلومتر دیگر نیز به روکش آسفالت نیاز دارد و کار زیرسازی سه کیلومتر انتهایی این طرح در مرحله زیرسازی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکار طرح 80 میلیارد ریال مطالبه دارد و برای اینکه این طرح مهم زیر بار ترافیک رود، به 170 میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.
امینی، اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات ایمنی و علائم راهنمایی کنار گذر ساوه را 55 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: به زودی مرحله ایمن سازی این راه با برگزاری مناقصه کلید می خورد.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود با تامین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه‌، کنارگذر ساوه در سال جاری زیر بار ترافیکی قرار گیرد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: کنارگذر ساوه با توجه به تردد خودروهای سنگین از داخل شهر و ایجاد بار ترافیکی دارای اهمیت بالایی است و تصمیم بر این است که در ادامه این طرح به بلوار معصومیه، جاده قدیم ساوه - سلفچگان و نیز آزادراه وصل شود و در مراحل بعدی از جاده قدیم تهران - ساوه به سمت آزادراه تهران ساوه و نیز اتوبان ساوه -همدان مسیر سازی شود.
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: تردد کامیون ها از درون شهر ساوه باعث شده که علاوه بر ایجاد آلودگی و ترافیک،‌ زیرساخت های شهری نیز آسیب ببیند.
محمدرضا منصوری گفت: تکمیل کنارگذر ساوه از آرزوهای دیرین ساوجی ها است و امید است تا پیش از فرارسیدن فصل سرما،‌ بخش اعظم این طرح به بهره برداری برسد.
وی افزود: با اجرای باند دوم این کنارگذر،‌ امکان دسترسی آسان شهروندان به ایستگاه راه آهن و استفاده از این خط ریلی نیز میسر می شود.
نماینده مردم ساوه اظهار امیدواری کرد: 170 میلیارد ریال اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده،‌ هرچه زودتر تخصیص یابد.
وی گفت: ساوه در مسیر راه های اصلی کشور قرار گرفته است و توجه به بهسازی زیرساخت های حمل و نقل این شهرستان سبب سهولت در تردد هموطنان و کاهش حوادث ترافیکی می شود.
منصوری همچنین خواستار توجه بیشتر به حوزه راه های روستایی در شهرستان های ساوه و زرندیه شد و گفت: این شهرستان ها با مجموعه 400 روستا از نظر راه های روستایی نیازمند توجه بیشتر هستند.
شهرستان ساوه به عنوان شاهراه ارتباط دهنده شمال و جنوب و نیز مرکز و غرب کشور دارای 147 کیلومتر آزادراه، 40 کیلومتر بزرگراه و 110 کیلومتر راه فرعی است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.