محمدرضا مختاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ارزش ریالی هر یک از این واگن ها 26 میلیارد ریال است که مجموع این قرارداد بیش از 2 هزار و 600 میلیارد ریال برآورد می شود.
وی ادامه داد: ظرفیت و مواد اولیه کافی برای ساخت واگن های باری در واگن پارس وجود دارد که با توجه به انعقاد قرارداد، عملیات ساخت در اسرع آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: سه واگن مسافربری خودکششی ترانست نیز روز جاری (سه شنبه) تحویل شرکت رجا شد.
وی بیان کرد: مجموع قرارداد این واگن های مسافربری شرکت رجا، 10 دستگاه است که با همکاری شرکت واگن پارس اراک و زیمنس آلمان منعقد شده و سهم شرکت واگن پارس از تحویل این سه دستگاه واگن 140 هزار یورو است.
مختاری اظهار کرد: هفت دستگاه واگن مسافربری خودکششی ترانست شرکت رجا نیز تا پایان امسال تحویل شرکت بهره بردار می شود.
وی گفت: علاوه بر این قرارداد تولید 600 واگن باری دیگر نیز تا پایان امسال در واگن پارس اراک هدفگذاری شده که ارزش ریالی آن نیز بین 800 تا 2 میلیارد و 400 میلیون ریال متغیر است و برآورد می شود که امسال قراردادهای کاری با مجموع ارزش ریالی 2 هزار میلیارد ریال در واگن پارس اراک محقق شود.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک افزود: قرارداد تولید 44 واگن مسافربری با شرکت های بهره بردار داخلی به ارزش هزار میلیارد ریال منعقد شده که ارزش تقریبی هر واگن تولیدی آن 20 میلیارد ریال است.
مختاری بیان کرد: قرارداد تولید واگن های باری با شرکت های توکاریل و پارسیان ریل شرق و واگن های مسافربری با شرکت حمل و نقل ریلی رجا منعقد شده است.
شرکت واگن پارس اراک واحد مادر تخصصی در حوزه تولید محصولات ریلی در خاورمیانه است.
این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه و متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.