به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز سه شنبه در نشست ستاد برگزاری آیین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در سالن جلسات استانداری مرکزی افزود: امسال به علت تقارن ایام ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان از استان‌های همجوار تهران و سایر شهرها، کاروان هایی به مرقد مطهر امام راحل (ره) اعزام می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس ارادتمندان به حضرت امام خمینی(ره) در استان مرکزی از شهرهای ساوه 3 هزار نفر، اراک 2 هزار نفر و یک هزار از زرندیه نیز به مرقد امام راحل در تهران اعزام می‌شوند.
وی اظهار کرد: در طول 2 تا 3 سال آینده آیین بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با ماه مبارک رمضان تقارن دارد و استان مرکزی جز 6 استانی است که به سبب نزدیکی، امکان اعزام کاروان را به مرقد مطهر دارد.
استاندار مرکزی گفت: این آیین باید در شهر خمین به عنوان زادگاه آن امام سفر کرده، به صورت ویژه برگزار و اندیشه های ناب این شخصیت محبوب بین المللی برای نسل جوان تبیین شود.
آقازاده افزود: برگزاری نشست شورای اداری استان در 14 خرداد امسال به مناسبت سالروز ارتحال در زادگاه امام راحل برگزار می شود.
وی اظهار کرد: همه اقشار مردم مدیون امام خمینی (ره) هستند و با شرکت در آیین عزاداری و بزرگداشت ارتحال امام (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های آن حضرت به دنیا ثابت می کنند که دست از آرمان های مقدس نظام و انقلاب بر نمی دارند.
آقازاده افزود: مبنای اندیشه های ناب امام خمینی (ره) باید در راهبری توسعه فرهنگی استان مرکزی نمود عینی داشته باشد و نیاز است صاحب نظران و اندیشمندان استان؛ اندیشه های آن پیر سفر کرده را در تصمیم سازی ها مد نظر قرار دهند.
استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی به سبب زادگاه امام راحل باید در آیین ارتحال با میزبانی از زائران دلسوخته پیشگام باشد.
جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: 6 کمیته شامل اطلاعات و ارتباطات، امنیتی، پشتیبانی، اجرایی، اعزام، بهداشت و درمان برای برگزاری و اعزام کاروان به مرقد حضرت امام خمینی (ره) پیش بینی شده است.
سرهنگ محسن گلشن زاده افزود: ضروری است در شهرها و روستاهای استان مرکزی نیز ویژه برنامه های آیین بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: 600 برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی ویژه ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در استان مرکزی تدارک دیده شده است.
حجت الاسلام عباس هاشمی افزود:این برنامه های با هدف تجدید میثاق با اندیشه های ناب حضرت امام خمینی (ره) در نقاط شهری و روستایی برگزار می شود.
امام خمینی (ره) چهاردهم خرداد سال 1368 در سن 87 سالگی به دیدار حق شتافت.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.