سید علی آقازاده روز سه شنبه در نشست ستاد پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) استان مرکزی در اراک افزود: برگزاری جشنواره های قرآنی نقش موثری در افزایش نشاط معنوی جامعه به ویژه نسل جوان دارد و باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.
وی بیان کرد: برگزاری کنسرت و برنامه های مفرح مختلف به تنهایی موجب افزایش نشاط اجتماعی نمی شود و نیاز است در کنار فعالیت های فرهنگی به مباحث معنوی نیز توجه ویژه شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و معنوی باید در تمام نقاط شهری و روستایی استان برگزار شود و بی توجهی در این راستا با عدالت همخوانی ندارد.
رئیس سازمان دارالقران کریم کشور نیز در این نشست گفت: برنامه های قرآنی در کشور باید به گونه ای طراحی شود که برای اقشار مختلف از جمله جوانان با نشاط و جذاب باشد.
مهدی قره شیخلو افزود: توسعه کمی و کیفی برنامه های قرآنی در کشور ضروری است و تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) یکی از ابتکارات ارزشمند استان مرکزی است که در طول پنج سال گذشته با توفیقات خوبی همراه بوده و می تواند به عنوان الگو و در سطح کشوری نیز برگزار شود.
مدیرحوزه علمیه استان مرکزی هم در این نشست گفت: مدیر اسلامی باید در کنار قرآن و در مسیر قرآن حرکت کند و نشر آموزه های معنوی و معرفتی را در دستور کار داشته باشد.
حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی افزود: جامعه ای که به قرآن نزدیک باشد منحرف نخواهد شد و حقایق علمی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و تاریخی قرآن کریم باید به جهان بیش از پیش معرفی شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) این استان در سال جاری به صورت فراگیر در مناطق شهری و روستایی برگزار می شود و این مهمترین ویژگی و مزیت این دوره است.
حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: تدابیر مناسبی برای برگزاری با نشاط این جشنواره در استان اندیشیده شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: پیش بینی شده در پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) این استان، بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت کننده داشته باشد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) در ۱۲ شهرستان، ۳۳ شهر، ۲۳ بخش و ۷۹۲ روستا برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدرضا شفیعی افزود: فعالیت دبیرخانه استانی این جشنواره با ابلاغ معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی، از دی ماه سال ۹۶ آغار شده است.
وی بیان کرد: در راستای برگزاری این جشنواره ۱۰۰ موسسه قرآنی، ۲۰۰ خانه قرآنی شهری و روستایی، ۲۷ دستگاه اجرایی استانی و ۲ دستگاه ملی مشارکت دارند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: این جشنواره علاوه بر تربیت و آموزش قرآنی به اصلاح قرائت نماز دانش آموزان نیز می پردازد.
حجت الاسلام شفیعی عنوان کرد: این جشنواره در گروه های سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال و در بخش های آموزش و رشته های قرائت، خفظ و مفاهیم قرآن کریم، خوشنویسی و نقاشی با مضامین قرآن کریم برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: مرحله شهرستانی این جشنواره در نیمه دوم مردادماه و مرحله استانی آن در نیمه اول شهریورماه امسال به میزبانی شهرستان دلیجان برگزار خواهد شد.
پارسال چهار هزار کودک و نوجوان در چهارمین جشنواره قرآنی گل های محمدی (ص) و گل های فاطمی (س) در استان مرکزی شرکت کردند.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.