غلامعلی کمیجانی روز سه شنبه در حاشیه نشست هم اندیشی روسای شورای اسلامی استان مرکزی در گفت و با ایرنا افزود: بر اساس مطالعات شوراهای اسلامی استان مرکزی این لایحه به جای اینکه دست شورای های اسلامی را برای همراهی با مجموعه اجرایی باز بگذارد، در مواردی منجر به محدود سازی می شود.
وی ادامه داد: این امر نشان می دهد لایحه فعلی تدوین شده نیازمند بازنگری است و امید است مسئولان مرتبط در اصلاح لایحه و تجدید نظر در آن اهتمام ورزند.
کمیجانی افزود: مجموعه شوراهای اسلامی از ظرفیت و توانمندی بالایی برای همراهی، تعامل و هم افزایی برخوردارند و اگر این لایجه اصلاح شود، نگاه مردم و مسئولان به ماهیت شوراهای اسلامی تغییر می کند.
وی گفت: این لایحه در حال تنظیم و بازنگری است اگر چه در مرحله نخست در کمیسیون کلانشهرها رد شد اما شوراهای اسلامی سراسر کشور و نمایندگان مردم در خانه ملت باید با یک دیدگاه منسجم مبنی بر بازنگری هدفمند و معقول حرکت کنند.
رئیس شورای اسلامی استان مرکزی افزود: استان مرکزی جزو استان های پیشرو است که دیدگاه و نظر خود را در ارتباط با این لایحه مطرح کرد.
کمیجانی ادامه داد: بر اساس باور، شناخت ، نیازها و کمبودهای حوزه انتخابی باید تدوین برنامه های مدون و اصولی در دستور کار گیرد
وی گفت: ظرفیت های گردشگری یکی از این مزیت های بالقوه استان مرکزی است که می طلبد با استفاده از خرد جمعی و تدوین برنامه های جامع در جهت توسعه استان گام برداشته شود.
فرماندار خمین نیز در حاشیه نشست هم اندیشی روسای شورای اسلامی استان مرکزی افزود: شوراهای اسلامی به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان ، چشم، گوش و بازوی دولتمردان هستند.
احمد طهرانی افزود: برای رفع مشکلات مردم در شهر و روستا اعضای شورای اسلامی باید با اتحاد و انسجام در چهار چوب قانون در راستای خدمتگزاری صادقانه قدم بردارند.
وی افزود: هر یک از اعضای شوراهای اسلامی با سیلقه های سیاسی متفاوت باید در راستای یک هدف که همانا خدمتگزاری به مردم است، گام بردارند.
طهرانی تسلط به قانون را در اولویت کاری شوراهای اسلامی دانست و گفت: داشتن اطلاعات و امار دقیق از حوزه انتخابیه ، شناخت موانع و خلاء های قانونی کلید موفقیت شوراهای است.
وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی مقابل مسئولان نیستند بلکه در کنار دولتمردان هستند که ایجاد امید در بین مردم از وظائف اصلی شوراها است.
بخشدار کمره خمین نیز در این نشست گفت: در سال 82 مصوبه مهمی برای تبدیل جنوب استان مرکزی به قطب گردشگری در قلب ایران و شکل گیری محور گردشگری خمین، دلیجان، محلات و شازند تصویب شد اما، پیش نیاز آن بستر سازی لازم در جاده خمین - شازند است که حرکتی کند دارد.
احمد اسدی افزود: شتاب بخشی به چهار بانده شدن جاده خمین - شازند یک ضرورت است چرا که راه دسترسی ایمن و مطلوب نخستین زیرساختی است که مسافران و زائران استان های اصفهان، یزد و فارس از طریق محورهای ارتباطی خمین ، قورچی باشی (کمره)، شازند، همدان، کردستان و کرمانشاه در این خطه به آن نیاز دارند.
وی اظهارکرد: بهره برداری کامل از این جاده چهار بانده، ضمن کوتاه کردن مسیر70 کیلومتری می تواند اقتصاد گردشگری منطقه را به شکل اصولی متحول کند.
وی ادامه داد: 15 روستا در بخش کمره در مجاورت جاده خمین - شازند وجود دارد که این روستاها در اقتصاد گردشگری با محوریت عرضه محصولات کشاورزی، باغی و صنایع دستی در کنار بوم گردی نقش آفرین هستند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.