به گزارش ایرنا، مرتضی شکوهی روز پنجشنبه در همایش یادگیری لذت بخش در اراک افزود: دانش آموزان ترک تحصیل کرده سالانه بر اساس آمارهایی که توسط سازمان ثبت احوال کشور به وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود شناسایی و زمینه بازگشت آنان به مدرسه فراهم می شود.
وی ادامه داد: با توجه به همکاری سازمان ثبت احوال با وزارت آموزش و پرورش در سه سال اخیر جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس رشد قابل توجهی دارد.
مدیرکل دفتر دبستان وزارت آموزش و پرورش یادگیری لذت بخش برای دانش آموزان را از برنامه های اولویت دار این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: ایجاد فضای آرام و جاذب در مدرسه علاوه بر افزایش قدرت یادگیری ، پایداری و استمرار آموزش ها را در بین نوجوان و جوانان به همراه دارد.
شکوهی خاطر نشان کرد: تلاش برای ایجاد عدالت آموزشی و دسترسی آموزش برای همه اقشار کشور، حذف بیسوادی، جذب و کاهش شمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل، توانمند سازی هرچه بیشتر معلمان با اجرای دوره های آموزشی، برخورداری کلاس های چند پایه از معلمان توانمند، شناسایی و رفع آسیب های آموزشی در سطح کشور از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده است.
وی، از اجرای برنامه توانمندی سازی مبتنی بر مدرسه و نیاز های واقعی معلمان در مدارس کشور در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این طرح به صورت نمونه امسال در چند استان اجرا شده است و سال آینده اجرای فراگیر آن کلید می خورد.
مدیرکل دفتر دبستان وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در این طرح نیازهای آموزشی برای رشد توانمندی هرچه بیشتر معلمان با کمک مدارس گردآوری و دوره های آموزشی بر اساس نیاز آنان برگزار می شود.
شکوهی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود 300 هزار معلم تا سال 1400 در کشور بازنشست می شوند و باید از هم اینک برای کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش تدبیری اندیشیده شود.
وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش و بهره گیری از معلمان رسمی به عنوان معلمان حق التدریس و سرباز معلم امید است تا حدودی کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش رفع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برنامه یادگیری لذت بخش سال تحصیلی آینده برای افزایش یادگیری، استمرار و پایداری آموخته های دانش آموزان در سطح مدارس استان اجرا می شود.
شهریار فولادوند افزود: با وجود کمبود منابع مالی و انسانی در حوزه آموزش قدم های مثبتی برداشته شده و آموزش در کلاس ها از روش سنتی و یادگیری رقابتی در بین دانش آموزان به روش یادگیری لذت بخش تغییر کرده است.
وی گفت: همایش یادگیری لذت بخش در 13 بند برگزار شده است و 275 اثر از مناطق پانزده گانه استان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: 322 نفر در این همایش شرکت کردند که 290 نفر این افراد به صورت انفرادی و بقیه به صورت مشترک بوده است.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.