به گزارش ایرنا، محمد تقی آبایی هزاوه روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده استان مرکزی در اراک، افزود: بیش از 2 هزار شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که 25 درصد اعضای آن ها را زنان تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: شرکت های تعاونی این استان دارای سه هزار و 979 عضو زن و 722 عضو مرد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: 25 هزار و 271 مجوز مشاغل خانگی از سال 90 تاکنون در این استان صادر شده که 23 هزار و 109 مجوز آن متعلق به زنان است.
آبایی هزاوه ادامه داد: پارسال بیش از 12 هزار شغل در این استان ایجاد شد اما، 10 هزار و 27 فرصت شغلی آن در سامانه رصد به عنوان مبنای اعلام آمار اشتغال استان مرکزی به ثبت رسید.
وی اظهار کرد: از مجموع مشاغل ثبتی در سامانه رصد استان مرکزی در سال گذشته، سه هزار و 151 فرصت شغلی مربوط به زنان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: حدود سه هزار و 300 متقاضی تاکنون در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی در این استان ثبت نام کرده اند که 14 درصد متقاضیان معادل 454 نفر را زنان شامل می شوند.
آبایی هزاوه اظهار کرد: پنج هزار و 148 نفر در سال گذشته در استان مرکزی مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند که هزار و 155 مقرری بگیر زن بوده است.
وی تصریح کرد: بیش از 199 هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در استان مرکزی وجود دارد که 30 هزار نفر از آنان زنان هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس آخرین آمار، سهم زنان ایران از اشتغال کشور 17 و سه دهم درصد است و در نسبت جنسیتی مزدبگیری، به ازای هر زن پنج مرد مزدبگیر در ایران وجود دارد.
آبایی هزاوه عنوان کرد: سهم اشتغال زنان کشور از سال 93 تا 95روند بهبودی داشته اما هنوز تا استانداردها فاصله دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: امنیت شغلی زنان کارگر از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر امنیت شغلی زنان کارگر فراهم شود و مورد توجه قرار گیرد، این قشر حاضر به کار با مزد ارزان نخواهند شد.
زهرا فرجی بیان کرد: مدیران و کارفرمایان باید به حقوق زنان شاغل احترام گذارند و قوانین کاری این قشر را به نحو احسن اجرا کنند.
49 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.