حجت الاسلام قاسم عبدالهی در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه اراک افزود: شعار نخست ملت ایران استقلال بوده و این شعار تا لحظه جان دادن نیز پابرجا است.
امام جمعه موقت اراک ادامه داد: ملت ایران برای حفظ هویت خود بیش از 100 هزار شهید تقدیم کرده است.
حجت الاسلام عبدالهی عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام بر اساس یک کار نابخردانه بود که فضای سیاسی کشور و جهان را ملتهب کرد.
امام جمعه موقت اراک افزود: ملت بزرگ ایران هر چقدر در طول انقلاب اعتماد ایجاد کرد و اعتماد سازی کرد، دشمنان تفسیر منفی کردند.
امام جمعه موقت اراک ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمنی آمریکا برای بعضی مسائل و دسته بندی های سیاسی و اقتصادی نیست بلکه دشمنی آنها با اصل نظام است.
وی بیان کرد: ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی خواستار استقلال و خودکفایی بوده است و بله قربان گوی کسی نیست.
امام جمعه موقت اراک اضافه کرد: دشمنان ایران مشخص است و ملت ایران باید آگاه تر و هوشیارتر باشند و همه تلاش خود را برای توسعه هر چه بیشتر این کشور به کار گیرند.
وی افزود: همه ملت ایران باید دست به دست هم دهند و روز به روز با یکدیگر متحدتر شوند و اختلافات و گرایشات سیاسی باید کنار گذاشته شود.
حجت الاسلام عبدالهی بیان کرد: برخی افراد نادان زمانی که که بازار ارز در کشور دچار مشکل می شود در بانک ها و بازارهای سیاه صف می کشند و قیمت ارز را بالا می برند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماه مبارک رمضان، ماه صبر و استقامت و اجتناب از محرمات است.
وی تاکید کرد: همه باید خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنند و در این ماه به احسان و نیکوکاری توجه ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام عبدالهی بیان کرد: مسئولان و کارکنان دولت باید در ماه مبارک رمضان بیش از پیش به مردم خدمات ارائه دهند
وی گفت: برخی افراد پس از اعلام ترامپ برای خروج از برجام مطالبی را در فضاهای مجازی منتشر کردند که در شان افراد مسلمان و مومن نیست و همه باید بدانند که رزق و روزی هر فردی تنها به دست خداوند است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اراک گفت: هدف اصلی از تشکیل جمعیت هلال احمر، تسکین آلام بشری است.
حجت الاسلام سید رضا هاشمی افزود: ایران یکی از حادثه خیز ترین کشورهای جهان است و از 44 حادثه مختلف دنیا، 33 حادثه در ایران قابلیت بروز دارد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: همه باید در مقابله با بحران های مختلف آماده باشند و در این راستا آموزش های لازم را فرا گیرند.
وی اظهار کرد: 6 هزار عضو جوان نیز در بخش داوطلبان با جمعیت هلال احمر این استان همکاری دارند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: در زلزله غرب کرمانشاه بیش از 65 میلیارد ریال کمک های غیر نقدی مردم این استان جمع آوری و در قالب 300 محموله توسط کامیون داران استان مرکزی به این مناطق ارسال شده است.
نمازگزاران جمعه اراک پس از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی محکومیت عهد شکنی و اقدام نابخردانه آمریکا در خروج از برجام شرکت کردند.
شرکت کنندگان در این راهیپمایی، مسیر مصلی اراک تا میدان نماز این شهر را پیمودند و با مشت های گره خورده شعار مرگ برآمریکا سردادند.
'دست خدا بر سرماست خامنه ای رهبر ماست ' و ' خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست' ، از جمله شعارهایی بود که شهروندان اراکی سر دادند.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه ای در 6 بند قرائت شد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.