به گزارش ایرنا، کاوه فلک افلاکی عصر شنبه در نشست شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: شهرداری اراک باید قبل از انتصاب های اصلی، شواری شهر را در جریان قرار دهد.
وی بیان کرد: سئوال از شهردار از وظایف اعضای شورای شهر است و شهردار نیز باید پاسخگو باشد.
شهردار اراک نیز در این نشست گفت: بدهی شهرداری اراک به کارکنان این نهاد در حال حاضر صفر است و طرح های مهم شهری نیز با قدرت به پیش است.
داود تاجران افزود: چهار طرح تقاطع غیر همسطح کلانشهر اراک تا تکمیل شدن کامل نیازمند یک هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار است و تدابیر ویژه ای برای تامین این اعتبار اندیشیده شده است.
وی بیان کرد: شهرداری اراک با بدهی های زیادی تحویل شده، این نهاد یک هزار و 700 فقره چک در دست شهروندان دارد و این بدهی ها مربوط به سنوات گذشته است.
شهردار اراک ادامه داد: اقداماتی که در طول ماه های گذشته توسط شهرداری اراک با وجود مشکلات اقتصادی فراوان صورت گرفته، کم سابقه بوده است.
تاجران در بخش دیگری از سخنانش گفت: هیچ فردی حق ندارد یک سانت از معبر عمومی شهر را در اختیار گیرد و با متخلفان در این زمینه بر اساس بند 20 ماده 25 برخورد قاطع صورت می گیرد.
تاجران در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به حکم های قضایی شهرداری اراک گفت: تنها حکم شهرداری اراک مربوط به کارخانه آلومینیوم است که به تازگی از این نهاد شکایت شده است.
وی بیان کرد: آلومینیوم اعلام کرده که فعالیت این واحد در گذشته پاک بوده و هم اکنون نیز پاک است و شهرداری باید 90 میلیارد ریال جریمه پرداخت کند.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در ادامه این نشست گفت: شهرداری اراک در دوره پنجم فعالیت شورای اسلامی با بدهی سنگین تحویل شده اما این نهاد در طول چند ماه گذشته گام های بلندی در خصوص پرداخت معوقات و توسعه شهری برداشته است.
ایرج رضایی افزود: شهردار اراک به واقع در امور شهری فعالیت دارد و با روند مناسبی در پیش است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک هم گفت: وظیفه اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نظارت بر عملکرد و فعالیت شهرداری است و هر عضو شورای اسلامی برابر قانون می تواند از شهردار سئوال کند و شهردار نیز باید شفاف پاسخگو باشد.
پیمان رشیدی افزود: نظارت بر امور شهری و شهرداری وظیفه قانونی هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر اراک است.
در ادامه این نشست علیرضا مرادی به عنوان دیگرعضو شورای اسلامی خطاب به رئیس شورا گفت: مدتی قبل در برخی از رسانه ها مطلبی در خصوص استعفای رئیس شورای شهر منتشر شد، آیا این خبر صحت دارد؟
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در پاسخ این سوال گفت: بسیاری از دستگاه های اجرایی استان مرکزی شورای شهر را جدی نمی گیرند که این امر موجب شده کارها و امورات مختلف با سختی پیش رود.
فلک افلاکی بیان کرد: اگر به این نتیجه برسم که بی اثر هستم، استعفا می دهم تا استعفای من اثرگذار باشد.
وی گفت: اما در شرایط فعلی و تا پایان دوره ریاست، در حوزه خدمت رسانی به مردم و شهر اراک می مانم.
در نشست شورای اسلامی کلانشهر اراک فضل الله توسلی به عنوان سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اراک معرفی شد.
در این نشست توافق شهرداری با شرکت ماشین سازی اراک برای ساخت و بهره برداری از دستگاه زباله سوز بیمارستانی مدل hp1000 و اختصاص طبقه فوقانی مرکز تجاری گلستان به موزه خصوصی مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.