حسینعلی فرامرزی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مشترکان دیماندی در اولویت نصب کنتور هوشمند قرار دارند و در همین راستا تاکنون 300 چاه آب کشاورزی به عنوان اولویت به این سیستم مجهز شده است.
فرامرزی بیان کرد: اجرای طرح فهام از 2 سال قبل در خمین کلید خورد و نصب هر کنتور هوشمند در این شهرستان 40 میلیون ریال هزینه دارد.
مدیر شرکت توزیع برق خمین گفت: سهمیه سه ماه اول امسال برای اجرای طرح فهام در خمین 300 کنتور است که تاکنون 80 کنتور نصب شده و تاپایان ماه مبارک رمضان نیز بقیه آن ها نصب می شود.
فرامرزی گفت:کنتورهای هوشمند طرح فهام (فرا سامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی) قابلیت کنترل از راه دور را دارد و براساس این طرح با ایجاد سیستم یکپارچه شامل سخت افزار، نرم افزار شبکه و بستر مخابراتی، اطلاعاتی نظیر مصرف، دیماند، ولتاژ، جریان و اطلاعات مشترکان به لحظه دریافت می‌شود.
وی تصریح کرد: کنتورهای هوشمند جدید علاوه بر سنجش میزان انرژی اکتیو و رآکتیو مصرفی، سایر متغیرهای الکتریکی از قبیل ولتاژ، جریان، توان، هارمونیک و ضریب قدرت را نیز اندازه گیری می کند.
مدیر شرکت توزیع برق خمین یادآور شد: مزایای لوازم اندازه گیری طرح فهام در کاهش تلفات غیرفنی، پایش تلفات فنی، حذف خطای انسانی ناشی از قرائت، پایش رخدادها و اتفاقات بستر کنتور، تنظیم و رفع مشکل کنتور از راه دور و امکان قرائت در زمان دلخواه است.
فرامرزی گفت: مدیریت مصرف برق برای مشترکان صنعتی و کشاورزی که قصد همکاری با شرکت برق در زمان اوج مصرف تابستان را داشته باشند بخشودگی و تخفیف ویژه بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: اگر بهره برداران آب کشاورزی که در ساعت اوج مصرف برق از ساعت 12 ظهر تا 16 و 20 تا 12 شب اقدام به خاموش کردن کنتورهای برق کنند تعرفه 20 ساعت بعدی مصرف برق مشمول بخشودگی می شوند.
مدیر شرکت توزیع برق خمین اظهارکرد: این طرح از اول خرداد تا پایان شهریور ماه در خمین برای بخش کشاورزی اجرا می شود.
فرامرزی بیان کرد: در بخش صنعتی نیز هر واحد که در طرح ذخیره سازی شرکت کند و بر اساس قرارداد انعقادی در ساعت های اوج مصرف تابستان اقدام به تعطیلی واحدش کند و یا طرح های تعمیری را در تابستان برای کاهش مصرف اجرا کند از تخفیف های ویژه بهره مند می شود.
وی گفت: با توجه به مصوبه سال 88 دولت، قانون برنامه پنجم توسعه کشور و قانون اصلاح الگوی مصرف پیاده‌سازی سیستم قرائت و کنترل هوشمند بار و مدیریت انرژی با استفاده از فناوری‌های جدید به وزارت خانه‌های نفت و نیرو تکلیف شد.
فرامرزی افزود: به منظور اجرای این مصوبات طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) تعریف شد.
شهرستان 105 هزار نفری خمین دارای 53 هزار مشترک برق است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.