شهروند از عوامل مهم در تأسیس دولت و حکومت است که اصل دو سویه بودن شهروندان در فرمانبرداری و حکمرانان مهمترین رکن در حقوق شهروندی می باشد.
ضایع شدن حقوق هر دوطرف ناشی از سو برداشت و از بین رفتن اساس این رابطه است، امروزه جوامع مدنی همواره اصل را برخواست شهروندان و مطابق با ظرفیت های موجود جامعه قرار می دهند که با توجه به افزایش آگاهی شهروندان و به طبع آن رسوخ دانش در جامعه، نیازمند اصلاح نگرش نسبت به مفهوم حقوق شهروندی است.
اصلاح این نگرش نیازمند توجه ویژه حاکمیت به ترمیم این ساختار و افزایش سطح آگاهی شهروندان از درون جامعه و در روابط میان همدیگراست، که نتیجه این اصلاح نگرش در تمهید راهکارهای تحقق حقوق شهروندی است.
شاید بتوان گفت، نخستین گام در تحقق این راهبردها و راهکارها شنیدن صدای آحاد مردم، به خصوص متفکران و معتمدان مردم است. در دنیای سراسر از اطلاعات، مهندسی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کاری بس ساده و قابل اجرا شده است.
ارزش اطلاعات در جوامع درحال توسعه و توسعه یافته به اندازه ای دارای وزن و تاثیرگذاری شده است که می تواند با ایجاد یک هژمونی، آن را مدیریت و یا به بیراهه برد.
حال به جا است متولیان حقوق، شهروندی بدانند که برای جلوگیری از واپاشی و واگرایی اجتماعی و سیاسی همواره بهترین راهکار، ایجاد تغییراتی کوچک با قدرت تاثیر زیاد در جامعه است که این امر نیازمند ایجاد بسترهای اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی است.
از جمله راهکارهای تحقق حقوق شهروندی تقویت نها دهای مدنی است.
تجربیات تلخ و ناموفق واگذاری ها در نیروگاه تکرار نشود، شهرداری و سازمان صنعت، تعامل بیشتری داشته باشند، با انگیزه استاد شدن وارد دانشگاه شدم و شهردار، اعضای شورای شهر را جدی نمی گیرد نیز از دیگر عنوان های خبری این شماره روزنامه عطریاس است.
استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
روزنامه عطر یاس با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی داود باقری منتشر می شود.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.