علی اکبر کریمی یکی از نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات ایجاد منطقه اقتصادی امیرکبیر اراک، افزودند: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرک صنعتی خیرآباد در مجلس نهم ارائه شد اما، به دلیل ضعف در پیگیری حذف شد.
وی ادامه داد: ایجاد 13 منطقه ویژه اقتصادی در لایحه ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده که می طلبد از این فرصت در راستای ایجاد یک منطقه اقتصادی در اراک نیز استفاده کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به تراکم بسیار زیاد صنایع کوچک و متوسط در شهرک صنعتی خیرآباد و محدودیت فضای لازم بهترین مکان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرک امیرکبیر است که باید مقدمات این مهم در اسرع وقت فراهم شود.
وی ادامه داد: طرح ایجاد شهرک صنعتی شماره 4 اراک در مقابل شهر جدید امیرکبیر سال ها پیش مطرح شده و بر اساس رایزنی های انجام شده رئیس سازمان محیط زیست کشور در اولین نشست شورای عالی محیط زیست کشور موافقت رئیس جمهوری را نیز دریافت می کند.
کریمی بیان کرد: چهار هزار هکتار از اراضی منطقه هفتاد قله برای استقرار شهرک صنعتی شماره چهار اراک و همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مقابل شهر امیر کبیر اختصاص داده شده ام،ا در مقابل 18 هزار هکتار از اراضی شهر محلات به منطقه هفتاد قله الحاق شده است.
نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: علاوه بر الحاق 18 هزار هکتار زمین به منطقه حفاظت شده هفتاد قله، استقرار صنایع پاک در این مکان برنامه ریزی شده که دستگاه های متولی باید فعالان محیط زیست و عموم مردم را از این فرایند آگاه کنند.
سید مهدی مقدسی افزود: هم اکنون تب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نقاط مختلف کشور گرم شده و نمایندگان مردم نیز پیشنهادهای مختلفی را در خانه ملت مطرح می کنند، بنابراین باید برنامه ریزی لازم برای دریافت مجوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اراک به درستی تدوین شود.
وی افزود: یک منطقه ویژه اقتصادی در ساوه و 2 منطقه ویژه اقتصادی در زرندیه ایجاد شده اما با توجه به تنوع صنایع در اراک، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهر ضروری است.
معاون هماهنگی امو ر اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: هدف اصلی تشکیل منطقه ویژه اقتصادی جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
سعید فرخی ایجاد فرصت های شغلی، کاهش هزینه های تولید، اجرای سیاست های توسعه منطقه ای، افزایش سطح ذانش فنی و فراهم کردن زمینه استراتژی نوین برای توسعه و گسترش اراک را از دیگر اهداف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد.
2 هزار و 367 واحد تولیدی کوچک و متوسط در 32 شهرک و ناحیه صنعتی استان مرکزی فعالیت می کنند که از این تعداد یک هزار و 570 واحد به بهره برداری رسیده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.