به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در آیین تلبیس (عمامه گذاری) طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی در حوزه علمیه خاتم الانبیاء(ص) اراک، افزود: حوزه های علمیه و پرورش علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه اسلام در برابر حملات و انحرافات بوده اند.
وی ادامه داد: تجهیز مسلمانان به علوم انسانی و اسلامی صحیح موجب می شود آنان با اساس این دین مقدس آشنا شده و با آگاهی و دانایی کامل خداوند را پرستش کنند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه رسالت عالمان دینی همان رسالت پیامبران و اولیای الهی است، بیان کرد: عالمان دینی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی باید نسبت به افزایش سطح علمی خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کنند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: روحانیان و عالمان دینی از سال های پیش از انقلاب همواره در صحنه بوده اند و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته اند.
وی اظهار کرد: جامعه روحانیت وظیفه دارد با الگوسازی و حضور فعال در لایه های مختلف جامعه، در راستای هدایتگری اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان نقش آفرینی کند.
رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی نیز گفت: فعالیت عالمان دینی نباید به مساجد و مراکز دینی محدود شود بلکه این قشر از جامعه باید خود را به مردم و به خصوص نسل جوان نزدیک کرده و با اشاعه فرهنگ علوی و فاطمی توطئه های فرهنگی دشمنان را خنثی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی افزود: دشمنان نظام اسلامی با ابزارهای مختلف اعتقادات جوانان این مرز و بوم را نشانه رفته اند و عالمان دینی دلسوز ایران و انقلاب باید خود را برای مقابله با توطئه های دشمنان تجهیز کنند.
در این آیین 33 طلبه از حوزه های علمیه نقاط مختلف استان مرکزی به لباس روحانیت ملبس شدند.
بیش از هزار و 800 طلبه برادر در 12 حوزه علمیه نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.