محمدرضا مختاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش ریالی هر یک از این واگن های باری تولیدی در این شرکت تولیدی بین 800 تا 2 میلیارد و 400 میلیون ریال متغیر است و برآورد می شود که امسال قراردادهای کاری با مجموع ارزش ریالی 2 هزار میلیارد ریال در واگن پارس اراک رقم بخورد.
وی ادامه داد: قرارداد تولید 44 واگن مسافربری با شرکت های بهره بردار داخلی به ارزش هزار میلیارد ریال منعقد شده که ارزش تقریبی هر واگن تولیدی آن 20 میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: قرارداد تولید واگن های باری با شرکت های توکاریل و پارسیان ریل شرق و واگن های مسافربری با شرکت حمل و نقل ریلی رجاء منعقد شده است.
وی اظهار کرد: 10 واگن غله بر به سفارش شرکت پارسیان ریل شرق در هفته گذشته توسط واگن پارس اراک تکمیل و به شرکت بهره بردار تحویل شد.
مختاری ادامه داد: قرارداد واگن های غله بر با شرکت پارسیان ریل شرق است که سال گذشته 70 دستگاه به شرکت بهره بردار تحویل شد و واگن های باقی مانده نیز تا پایان خرداد ماه امسال تحویل می شود.
وی گفت: 315 دستگاه واگن باری نیز پارسال به ارزش ریالی بیش از هزار میلیارد ریال و 26 دستگاه واگن مسافربری به ارزش حدود 800 میلیارد ریال در شرکت واگن پارس اراک تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل آن تولید این محصولات حدود 50 درصد رشد داشته است.
شرکت واگن پارس اراک واحد مادر تخصصی در حوزه تولید محصولات ریلی در خاورمیانه است.
این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است و علاوه بر توان ساخت انواع واگن در حوزه تعمیرات اساسی خودروهای ریلی نیز مزیت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.