به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه به مناسبت روز شوراها در شهرستان فراهان، افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی 9 اصل بر امور شوراهای اسلامی شهرها و روستاها تاکید دارد و نقش مهم این نهاد مدنی در تمام لایه ها و سطوح جامعه دیده شده است.
وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی در عرصه های مختلف به عنوان بازوان توانمند دولت در مسایل اجرایی همکاری دارند و همیار دولت در افزایش سطح توسعه یافتگی در جامعه هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهاد مدنی در جامعه وظیفه نظارت، کنترل، سیاستگذاری در امور بهداشتی فرهنگی، سیاسی و مدیریت شهری را دارند.
حقیقی افزود: هدف دولت این است که شوراهای اسلامی به جایگاه واقعی خود دست یابند و وظایفی که در سطح عمل شوراها است به نحو مطلوب و موثر به آن ها واگذار شود.
وی اظهار کرد: نظارت و کنترل شوراهای اسلامی در امور مالی شهرداری و دهیاری ها به منظور هزینه منابع مالی در جایگاه صحیح خود که در بودجه مصوب شده، ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شوراهای اسلامی تنها برای نظارت بر طرح های عمرانی تاسیس نشده اند بلکه نقش کلیدی در پیشبردامور اجتماعی دارند و یکی از مسایل اجتماعی افزایش نشاط است که باید مصادیق عملیاتی آن در دستور کار شورا ها تقویت شود.
حقیقی افزود: شناسنامه روستاها براساس شاخص جمعیت و امکانات درمانی، بهداشتی و ورزشی برای توزیع عادلانه امکانات تدوین می شود تا از صرف هزینه و ساخت طرح های بدون کارشناسی جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: مهار پنج آسیب اجتماعی در سطح کلان در دستور کار قرار دارد که باید شوراهای اسلامی برنامه ویژه برای آن داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از اولویت های آسیب های اجتماعی، نقش مردم و نهادهای مدنی مانند شوراهای اسلامی از لحاظ رویکرد اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر حائز اهمیت است.
حقیقی افزود: نباید حل هر مشکلی که در جامعه وجود دارد از جمله مصرف مواد مخدر را با فرافکنی، شایعه پراکنی و سیاه نمایی به گردن سایر بخش ها انداخت بلکه در واقع در بحث رویکرد اجتماعی در مقابله با اعتیاد، نقش مردم و نهادهای مدنی پررنگ است.
وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی باید توجه بیشتری به حل مشکل آسیب های اجتماعی داشته باشند و فرهنگ سازی نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شوراهای اسلامی در کنار مشارکت با دستگاه های مرتبط باید برای کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند و طرح عملیاتی نقش شوراها در مباحث امنیتی و اجتماعی تدوین و به صورت بومی اجرا خواهد شد.
حقیقی ادامه داد: نقش شوراهای اسلامی در سلامت موثر است و خودمراقبتی اجتماعی با محوریت شوراهای اسلامی برای رفع مشکلات بهداشتی و افزایش سلامت ضروری است که باید از پتانسیل موجود در شوراها، برای برنامه ریزی عملیاتی استفاده شود.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
این استان دارای 33 شهر و 795 روستای دارای دهیاری دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.