دکتر ثریا پازوکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار میلیون و 550 هزار و 833 نفر از این بیماران پارسال خدمات درمان سرپایی گرفتند که آمار مراجعات نسبت به مدت مشابه قبل 6 و 38 صدم درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: 36 هزار و 297 نفر از مراجعان مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی نیز در سال گذشته خدمات بستری دریافت کردند که این شاخص نیز در قیاس با مدت مشابهه قبل آن چهار و پنج دهم درصد رشد داشته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت 21هزار و 663 عمل جراحی در مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی استان انجام شد.
دکتر پازوکی میانگین ضریب اشغال تخت بیمارستان های تامین اجتماعی استان مرکزی 87 درصد عنوان کرد.
وی گفت: جذب توریست درمانی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان مرکزی از برنامه های اولویت دار است که در این راستا بخشی از بیمارستان های امام خمینی(ره) اراک و شهید چمران ساوه نیز آماده سازی شده و مراحل کسب مجوز از مراجع ذیصلاح در استان و کشور در دست انجام است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 965 هزار نفراز جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و بهبود زیرساخت ها و خدمات تخصصی درمان از اولویت های کوری در این استان کارگری است.
پازوکی گفت: از ابتدای امسال تمامی خدمات درمانی در بیمارستان ها تامین اجتماعی استان با تعرفه دولتی به بیمه شدگان سایر صندوق های بیمه ای ارائه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش کمبود پزشک متخصص رادیولوژی را از مشکلات این مجموعه دانست و افزود: درحال حاضر تلاش شده که این خدمات با بهره گیری از نیروهای طرحی به بهترین شکل ارائه شود.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیمارستان شازند به عنوان تنها مرکز درمانی در این شهرستان به مردم خدمات سلامت دارد و از مزایای طرح تحول نظام سلامت نیز برخوردار شده و انتظار است که به منظور ارائه خدمات بیشتر حمایتها در این خصوص تقویت شود.
خدمات درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی از طریق سه مرکز درمانی در ساوه، اراک و شازندو هفت درمانگاه فعال انجام می شود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.