غلامحسین خاکساری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی با رسیدگی به 520 فقره پرونده اعتراضی در سطح استان مرکزی تعیین تکلیف شده است.
وی ادامه داد: با رسیدگی به این پرونده ها و رای هیات های تعیین تکلیف اراضی، 690 هکتار از سطح اراضی ملی کاسته و به مستثنیات افزوده شد.
رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اعتراض زارعان صاحب اراضی، مالکان، صاحبان باغات، تاسیسات سازمان ها و موسسات دولتی که به اجرای ماده 56 و با ماده 2 قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی اعتراضی داشته باشند با تشکیل پرونده در هر شهرستان توسط هیات های تعیین و تکلیف اراضی رسیدگی و رای قضایی برای رفع اختلاف صادر می شود.
خاکساری افزود: هیات تعیین تکلیف اراضی در هر شهرستان با حضور رئیس اداره جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، کارشناس جنگل و مرتع، رئیس اداره امور اراضی، یک قاضی دادگستری و 2 نفر از اعضای شورای اسلامی شهرها در محل اداره منابع طبیعی برگزار می شود.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.