به گزارش ایرنا، عبدالرضا عابد روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت های قابل توجهی در نقاط مختلف کشور دارد که در صورت برنامه ریزی های کارشناسی و مدون می تواند در خدمت توسعه اقتصادی کشور باشد.
وی ادامه داد: توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، حرم مطهر امامزادگان و موقوفات به عنوان سه امانت ارزشمند به سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شده و همه ظرفیت های موجود این سازمان باید برای حفظ این امانت ها به کار گرفته شود.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: ایجاد اعتماد و شفاف سازی پیرامون موقوفه ها زمینه گسترش فرهنگ وقف را در جامعه فراهم می کند که این مهم باید سرلوحه امور ادارات کل استانی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: طرح های نظارتی به عنوان شاخص اصلی مقابله با مشکلات و نارسایی ها با رویکرد جلب اعتماد عمومی باید در ادارات کل و شهرستان ها جدی گرفته شود.
عابد با بیان اینکه مردم باید نتیجه موقوفات را لمس کنند، اظهار کرد: اجرای دقیق نیات واقفان از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است و برای انجام هر چه بهتر این اولویت در ادارات کل استانی نیز نظارت های لازم به عمل می آید.
وی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره خون مقدس هزاران شهید است و امروز صلابت و قدرت نظام مرهون رهبری های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و خون شهیدان است، که اساس برنامه های درون سازمانی همه نهادها باید حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و جلب اعتماد عمومی در جامعه قرار گیرد.
در این آیین حجت‌الاسلام حسین دلاوری به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی معرفی و از زحمات حجت الاسلام اصغر سلطانی نیز تقدیر شد.
پنج هزار و 200 موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است که بیش از 2 هزار موقوفه اقتصادی هستند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.