به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در دیدار با قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیران این سازمان در اراک، افزود: کارویژه مهم اوقاف تسهیل در امور و خدمات خیرخواهانه و گره گشایی از مشکلات اقشار مختلف مردم است و هرچه این مهم پررنگ تر دیده شود، اعتماد عمومی به این سازمان افزایش می یابد و در نتیجه گرایش به وقف در جامعه دو چندان می شود.
وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه نیازمند شفاف سازی فعالیت اوقاف و امور خیریه و تشریح و تبیین آثار موقوفات در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک بیان کرد: یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کند حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف می‌توان در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر بسزایی ایجاد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: عملکرد و فعالیت های اوقاف باید برای آحاد جامعه مشهود باشد تا اعتماد عمومی در راستای ترویج سنت حسنه وقف نیز افزایش یابد.
وی اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی کاردان و پاک دست، جلب اعتماد عمومی، نظارت دقیق بر عملکرد ادارات کل استانی و شهرستانی و نقش آفرینی در توسعه اقتصادی کشور از دیگر وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست گفت: تقویت کمیته های نظارتی و ارزیابی مدیران و کارکنان این نهاد به خصوص در استان ها از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
وی افزود: مسابقات بین المللی قرآن کریم با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور 258 شرکت کننده از 84 کشور از 30 فروردین ماه جاری آغاز و تا پنجم اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: پس از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کنندگان در این مسابقات ششم اردیبهشت ماه نیز به دیدار مقام معظم رهبری می روند.
پنج هزار و 200 موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است که بیش از 2 هزار موقوفه اقتصادی هستند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.