نبی‌الله شاه‌ محمدی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خمین افزود: مراکز درمانی ترک مواد مخدر فعالیت مضاعفی را در خصوص بهبود معتادان استان مرکزی داشته اند.
وی با اشاره به کشف هفت هزار و 432 کیلوگرم انواع مخدر در سطح استان ادامه داد: پارسال با همکاری نهادهای انتظامی و امنیتی کشف مواد مخدر در استان در همسنجی با سال قبل، چهار درصد رشد داشته است.
شاه محمدی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه هر ساله باید در سطح استان پنج درصد کاهش مصرف مواد مخدر را داشته باشیم که این رقم در پایان برنامه ششم توسعه باید به 25 درصد برسد.
وی ادامه داد: به منظور صیانت از اشتغال معتادان بهبود یافته با تسهیلات نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از 30 بهبود یافته توسط کارفرمایان با حقوق و بیمه در سطح استان مشغول به کار شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: امسال بر اساس طرح ملی کاهش اعتیاد و در راستای تاکید مقام معظم رهبری، دبیرخانه برنامه های پژوهش محور در استان آغاز به کار می کند.
شاه محمدی با بیان اینکه اقدامات آموزشی و فرهنگی درزمینه کاهش گرایش به اعتیاد بیش از 35 درصد افزایش پیدا کرده گفت: سن گرایش به اعتیاد کاهش داشته و خانواده ها با آموزش مهارت های زندگی به فرزندان خود ازابتلای آنان به این بلای خانمان سوز جلوگیری کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی با اشاره به تبلیغات تحریک کننده فضای مجازی درباره ماده مخدرگل گفت: گل با ترکیب مواد شیمیایی و بذرگیاه شاه دانه به مغز و سیستم عصبی انسان آسیب می زند.
سرپرست فرمانداری خمین نیز در این نشست گفت: همسایگی با افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر، کاهش سن اعتیاد و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی از عوامل پدیده اعتیاد و گسترش آسیبهای اجتماعی است.
احمد طهرانی ادامه داد: برای کاهش مصرف مواد مخدر باید به جای برنامه های تئوری از طرح هایی که جنبه عملیاتی و اجرایی دارد، استفاده شود.
طهرانی همکاری سازمانهای مردم نهاد با نهادهای دولتی و تلاش برای کاهش تقاضای مواد مخدر را رویکرد جدید دولت تدبیر و امید برای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد.
فرمانده انتظامی خمین نیز در این نشست گفت: پارسال بیش از یک هزار و 200 شاخه گیاه شاه دانه و 113 کیلوگرم ماده مخدر گراس در عملیات نیروی انتظامی این شهرستان کشف شد.
سرهنگ عزیز عزیزی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد در خمین جوابگوی نیازمردم نیستند و به دلیل غیردولتی بودن آنها بسیاری از خانواده نمی توانند هزینه های ترک در این مراکز را تامین کنند.
وی گفت: یکی از خیران خمین هزینه حضور 60 معتاد در کمپ ترک اعتیاد را در چند سال اخیر پرداخت کرده است که می توان از ظرفیت خیران برای اشتغال بهبودیافتگان استفاده کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.