عبدالله محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولیدات گل و گیاه زینتی محلات در سال گذشته شامل 220 میلیون گل های فصلی و نشایی، 140 میلیون گل های شاخه بریده، 90 میلیون درخت و درختچه زینتی و 25 میلیون گل های آپارتمانی بوده است.
وی اظهارکرد: 900 هکتار از اراضی روباز و گلخانه ای محلات در سال گذشته زیر کشت انواع گل و گیاهان زینتی بوده است.
محمودی یادآورشد: گل های شاخه بریده این شهرستان از گونه های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس،آنتوریوم و لیلیوم است.
وی گفت: مهمترین گل های آپارتمانی این شهرستان حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، شفلرا، دیفن باخیا، پتوس و فیکوس و گل های نشایی و فصلی شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار است.
مدیر جهادکشاورزی محلات مهمترین انواع درخت و درختچه زینتی تولیدی امسال در محلات را رزباغچه ای، شاهپسند، ختمی، یاس، بید، زرشک زینتی و شمشاد بیان کرد.
محمودی افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد.
18 درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، 12 درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.
محمودی افزود: سابقه گلکاری در محلات بیش از 70 سال است و بیش از سه هزار نفر به صورت رسمی در قالب 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان به کار اشتغال دارند.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که به هلند ایران شهرت دارد و قطب تولید گل و گیاهان زینتی، سنگ نما و ماهی زینتی کشور محسوب می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.