دکتر محمد علی عروجی روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه خمین افزود: به دلیل افزایش مراکز خدمات بهداشتی از پنج پایگاه به هشت پایگاه در 2 سال اخیر، سرانه جمعیت برخوردار از خدمت بهداشتی تغییراتی یافته است.
وی ادامه داد: قبل از افزایش شمار پایگاه های سلامت هر واحد 18 هزار نفر جمعیت را در این شهرستان پوشش می داد که این تعداد اکنون به هشت هزار و 300 نفر در هر پایگاه کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رویکرد دولت تدبیر و امید عدالت در سلامت و افزایش کیفی سطح بهداشت و درمان است که برای ایجاد توسعه متوازن سلامت اجتماعی، راه اندازی پایگاه های درمانی در حواشی شهر در دستور کار قرار گرفت.
عروجی گفت: برای راه اندازی سه پایگاه سلامت در احمد آباد، عباس آباد و شهرک معلم و تجهیز پایگاه های دیگر در 2 سال اخیر، 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.
معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین گفت: از ابتدای اجرای برنامه تحول نظام سلامت اقدامات موثری برای تقویت سطح بهداشت و درمان خمین انجام شده که امید است افزایش این پایگاه ها نیز موجب ارتقای سطح سلامت در مناطق کم برخوردار شود.
دکتر عروجی بیان کرد: در این پایگاه ها خدمات بهداشتی و مراقبتی از قبیل مامایی، واکسیناسیون، خدمات آموزش شامل آموزش مادران باردار و داوطلبان سلامت، آموزش بهداشت و انجام خدمات نوین سلامت در سنین میانسالی و سالمندان ارائه می شود.
وی بیان کرد: برای بهبود و افزایش خدمات در پایگاه های سلامت 24 نیروی مراقب سلامت در یک سال گذشته جذب شد که شمار آنها به 44 نیرو افزایش یافته است.
معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین گفت: جمعیت 105 هزار نفری خمین دارای پرونده الکترونیکی سلامت هستند.
دکتر عروجی بیان کرد: به واسطه آن از این پس هر خدمت بهداشتی و درمانی به صورت هدفمند ثبت می‌ شود و سابقه بهداشتی و درمانی افراد ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: پارسال 96 هزار و 585 بیمار در مراکز بهداشتی تحت پوشش برنامه پزشک خانواده ویزیت شدند.
دکتر عروجی بیان کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی نیز 6 هزار و 740 بیمار به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند و 36 هزار نفر از خدمات مامایی برخوردار شدند.
وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و 600 مورد خدمات مشاوره ای تغذیه در خصوص دیابت، چاقی و فشار خون و 22 هزار و 200 خدمات مشاوره ای تغذیه ای به کودکان و سالمندان ارائه شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قراردارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.