رضا معینی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در جریان بازرسی های شبانه روز اخیر کارشناسان نظارتی از یک خودروی غیر مجاز کشف شده است.
وی توضیح داد: این محموله درحال انتقال به یکی از استان های مجاور بود که با توجه به نبود هویت بهداشتی محموله، نتایج آزمایشگاهی و بالا بودن بار میکروبی بیش از حد استاندارد و بر اساس دستور مقام قضایی این محصولات از چرخ مصرف انسانی خارج شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شازند در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد: در راستای مبارزه با بیماری های دامی 400 هزار راس دام سبک و سنگین پارسال در این شهرستان علیه انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، شاربن، تب برفکی و طاعون نشخوار کنندگان کوچک با همکاری بخش خصوصی و دولتی مایه کوبی شدند.
معینی مقدم گفت: برای شناسایی راکتور سل و برسلوز در این مدت بر روی یک هزار و 700 راس گاو در دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان شازند تست سل و برسلوز انجام شد که هیچ گونه موردی از این بیماری ها در شهرستان مشاهده نشد.
وی گفت: 6 هزار و 608 مورد بازدید از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی نیز در حوزه نظارت بهداشتی بر تولید، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان شازند انجام شده است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شازند ادامه داد: در جریان این بازدید ها 15 هزار و 907 کیلوگرم فرآورده خام دامی با دستور مقام قضایی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد و 27 پرونده تخلفات بهداشتی نیز به مراجع قضایی ارجاع شد.
معینی مقدم خاطر نشان کرد: بیش از 27 مورد نمونه برداری نیز در این مدت از فرآورده های خام دامی از جمله شیر، گوشت، خوراک دام، طیور برای پایش و نظارت ادواری انجام شده است.
وی گفت: 132 مورد بازدید از مراکز درمان، مایه کوبی، و داروخانه های شهرستان شازند نیز در حوزه نظارت بر دارو و درمان انجام شده است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شازند افزود: یک هزار و 356 مورد مجوز حمل بهداشتی در این مدت برای حمل گوشت تازه و منجمد، مرغ، تخم مرغ خوراکی و نطفه دار، ماهی آلایش خوراکی دام و طیور برای ورود و خروج از شهرستان صادر شده است.
اکنون حدود 95 هزار راس گوسفند و بز، پنج هزار راس گاو و گوساله، 61 واحد پرورش طیور صنعتی مجاز، 165 واحد زنبورستان با ظرفیت 19 هزار و 132 فروند کندوی زنبور عسل و 29 واحد استخر پرورش در شهرستان شازند وجود دارد.
شازند دارای 325 واحد تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی و 2 کارخانه فرآوری شیر و سه ایستگاه جمع آوری شیر است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.