به گزارش ایرنا، احمدرضا پیش بین روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی در دانشگاه اراک، افزود: ظرفیت پذیرش در مقطع دکترا هرسال 2 هزار نفر است و می طلبد که در این زمینه در کشور هدایت تحصیلی و بازنگری لازم منطبق بر نیاز واقعی جامعه صورت گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: موج جمعیتی دهه شصت با انبوهی از مشکلات در تصاحب موقعیت های شغلی مواجه اند و نیاز است که راهبری رشته های دانشگاهی و مقاطع تحصیلی بر اساس ظرفیت های کاری تغییر رویه دهد.
پیش بین، با بیان اینکه، حرکت به سمت کیفیت آموزشی از شعارهای محوری دانشگاه جامع علمی کاربردی است، افزود: اهداف این دانشگاه مکمل نظام آموزشی کشور است و قرار نیست که در انجام ماموریت برای نظام آموزشی اختلال ایجاد کند.
وی تصریح کرد: هدایت تحصیلی متناسب با نیاز بازار کار باید فرهنگ سازی شود تا جامعه با خیل فارغ التحصیل بیکار و هدر رفت هزینه های آموزشی مواجه نشود.
مدیرکل حوزه ریاست روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: 23 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان مرکزی فعالیت آموزشی دارند که 6 واحد دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی حمایت می شوند.
پیش بین افزود: در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی رشته هایی متناسب با نیاز استان ایجاد شده است اما دانشجویان از این رشته ها استقبال کافی ندارند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی نیز گفت: راه اندازی اتاق فکر در زمینه آموزش های مهارتی و تخصصی در استان در دستور کار است تا آموزش در مراکز علمی براساس نیاز روز هر منطقه از استان باشد.
مهدی رئوفی افزود:استان مرکزی ظرفیت های خوبی در صنایع دارد و باید از این داشته برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار استفاده کرد.
در این آیین از خدمات سیدعبدالعلی ذوالانواری تقدیر و مهدی رئوفی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی معرفی شد.
23 مرکز آموزش علمی و کاربردی با 14 هزار و 500 دانشجو در 145رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مرکزی فعالیت دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.