به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: برنامه عملیاتی در عرصه ترمیم نواقص تولید باید در واحدهای صنعتی اجرایی شود و این مسئله با شعار و حرکت های مقطعی حاصل نمی شود.
وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی فرآیندی دو سویه است که در تحقق آن تولیدکنندگان و مردم به یک اندازه نقش آفرین هستند و نمی توان از مردم انتظار داشت که هر کالایی را با هر قیمتی خریداری کنند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: مصرف کالای داخلی، رونق تولید، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد و آحاد جامعه باید نسبت به حاکمیت این گفتمان در کوتاه مدت حساسیت و مشارکت لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: ایران به عنوان یکی از منابع غنی نفت و گاز جهان است اما، سهم درآمدی کمی از آن را به دلیل خام فروشی دارد و نیاز است که در سایه مطالعات هدفمند و برنامه ای دقیق زنجیره ای از صنایع فرآوری در حوزه های مختلف تقویت شود تا ارزش افزوده بیشتری عاید کشور شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: برخی افراد توسعه صنعت کشور را در گرو واردات صنعت می دانند در صورتی که به اندازه کافی تنوع صنایع در کشور وجود دارد و باید ظرفیت های موجود را در راستای به روز رسانی تولید به کار گرفت.
وی اظهار کرد: کره جنوبی صنعت خودرو سازی و کشتی سازی خود را سال ها بعد از جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و اکنون سالانه بیش از 300 موتور کشتی و سه میلیون خودرو با کیفیت مطلوب به نقاط مختلف جهان صادر می کند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: بهره وری نیروی کار در کره جنوبی، ژاپن و کشورهای اروپایی بین هشت تا 9 ساعت در روز ارزیابی می شود در صورتی که این شاخص در ایران کمتر از یک ساعت برآورد شده است.
وی اضافه کرد: مستندات تاریخی حاکی از آن است که ایران در دوران صفویه و هخامنشیان از بزرگترین صادر کنندگان پارچه و انواع مواد غذایی در جهان بوده که این ظرفیت ها با وجود زیرساخت های مطلوب و نیروی کار اکنون دچار نواقصی است.
امام جمعه اراک گفت: دانشگاه های کشور باید تغییر رویه داده و به کانون تولید علم و ایده های سازنده تبدیل شوند چرا که اقتصاد پویا و بومی تولید ثروت و اشتغالزایی پایدار را سبب می شود.
وی گفت: ایران کشوری برخوردار در حوزه صنعت گردشگری است اما گرایش بسیاری از سفرهای هموطنان مقاصد گردشگری داخلی نیست و به گواه آمار سالانه بیش از 9 میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر می کنند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز امسال بیش از 350 هزار نفر از ایران به کشور ترکیه سفر کردند در صورتی که میزان جذب گردشگر خارجی در کشور بسیار پایین تر از این آمار بود.
وی، اصلاح الگوی مصرف را یکی دیگر از موئلفه های توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: اصلاح الگوی مصرف به ویژه در سوخت نیازمند بازنگری است و این موضوع باید در زمینه رفتارهای مصرفی مردم و همچنین بهبود کیفیت تولید خودروهای داخلی به طور همزمان دنبال شود.
امام جمعه اراک گفت: سالانه بیش از 16 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند که این مهم علاوه بر تاثیرات روحی و روانی برجامعه، خسارت های مادی زیادی را نیز بر کشور تحمیل می کند و یکی از تکالیف مهم مسئولان این است که ضمن رفع سریع نقاط حادثه خیز جاده ای، برای کیفیت و ایمنی بیشتر خودروهای داخلی برنامه داشته باشند.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی هر 2 هفته یکبار در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می شود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.