به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در اراک، افزود: شفاف سازی فعالیت های دستگاه های اجرایی در راستای جلب اعتماد عمومی باید به عنوان تکلیف اصلی مسئولان و دولتمردان، در سال جاری برجسته سازی شود.
وی ادامه داد: تقویت اعتماد عمومی، وحدت و یکپارچگی ملی را به دنبال دارد و برخورداری از این ویژگی مهم بزرگترین سرمایه کشور در برابر توطئه های دشمنان است.
امام جمعه اراک بیان کرد: خنثی سازی دسیسه دشمنان نظام اسلامی به ویژه آمریکا، اسرائیل و آل سعود با تکیه بر ظرفیت های مردمی و بهبود سرمایه اجتماعی و انسجام ملی مسیر است.
وی اضافه کرد: ظرفیت ها و امکانات باید در راستای امید آفرینی و انگیزه مداری هدایت شود به طوری که اقشار مختلف مردم هر روز خود را بیشتر در سرنوشت کشور سهیم دانسته و نسبت به ارزش های نظام اسلامی وفادار باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: مراتب امر به معروف و نهی از منکر در قانون به صورت قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی معین شده که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و بخش عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده وظیفه دولت است.
وی یادآور شد: امر به معروف سرمایه ارزشمندی است که به اخلاقمداری و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه می انجامد و آحاد جامعه باید نسبت به این فریضه الهی احساس تکلیف کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مسئولان و دولتمردان باید خواسته های رهبر معظم انقلاب و مردم را فهرست بندی کرده و با رعایت اصل اولویت بندی، تمام توان خود را در راستای حل مشکلات به کار گیرند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: امر به معروف و نهی از منکر نخستین گام در کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود مناسبات ملت دولت است.
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: مهمترین مشکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی کمبود و بی توجهی مسئولان در تخصیص بهنگام اعتبارات و منابع مالی است.
وی ادامه داد: هشت میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای ستاد امر به معروف و نهای از منکر استان مرکزی مصوب شد که از این میزان تنها یک میلیارد و 580 میلیون ریال جذب شد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت خیران برای تامین بخشی از نیازهای مالی و اعتباری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در برنامه های امسال گنجانده شده و رایزنی های اولیه نیز در این خصوص صورت گرفته است.
فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: توسعه مفاهیم اخلاقی و اعتقادی در جامعه در گرو رعایت امر به معروف و نهی از منکر است و می طلبد که از تمامی ظرفیت های استان در راستای احیای این فریضه مهم استفاده شود.
ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در سال 1372 به دستور رهبر معظم انقلاب و به ریاست آیت الله جنتی فعالیت خود را آغاز کرده است.
مسئولیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی برعهده نماینده ولی فقیه دراین استان است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.