به گزارش ایرنا، کاوه فلک افلاکی عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: برخی از رسانه ها مطالبی مبنی بر پرداخت عیدی 30 میلیون ریالی به اعضای شورای اسلامی کلانشهر را منتشر کرده اند که این موضوع صحت ندارد و شورای پنجم قانونمند است.
وی بیان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، در پایان سال 96 به هر کدام از اعضای شورای اسلامی این شهر 22 میلیون و 500 هزار ریال پاداش پرداخت شده که پرداخت این مبلغ نیازی به تایید هیات تطبیق را نداشته است.
فلک افلاکی عنوان کرد: شورای شهر می تواند از محل ماده 17 به مراکز و افراد نیازمند کمک هایی را ارایه دهد و شورای های گذشته نیز در این خصوص مبالغی را هزینه کرده اند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: شورای چهارم در سال 96، پنج میلیارد و 490 میلیون ریال از محل ماده 17 هزینه کرده که بیشتر این مبلغ به افراد پرداخت شده اما شورای پنجم در همین سال سه میلیارد و 480 میلیون ریال هزینه کرده که تنها 2 مورد آن به افراد پرداخت شده و بقیه به موسسات و نهادهای خیریه بوده است.
فلک افلاکی تصریح کرد: اواخر سال گذشته، بنا بر پیشنهاد شهردار اراک، مقرر شد هزینه ماده 17 در سال جاری توسط اعضای این شورا پرداخت شود.
وی بیان کرد: در این راستا برای هر یک از اعضا 100 میلیون ریال در نظر گرفته شد اما هنوز این مبلغ به تایید هیات تطبیق نرسیده است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: در روزهای پایانی سال گذشته به اشتباه این مبلغ به حساب اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک واریز شد اما پس از تعطیلات رسمی این مبلغ مجدد برگردانده شده است.
فلک افلاکی عنوان کرد: در خصوص این موضوع تنها سقف 100 میلیون ریال مصوب شده بود اما نحوه پرداخت آن مصوب نشده بود و مبالغ پرداختی در اسرع وقت برگردانده شده است.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: اعضای این شورا هیچ مبلغی بابت عیدی دریافت نکرده اند.
ایرج رضایی افزود: ارگان ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در طول سال یک ماه حقوق، یک ماه پاداش و یک ماه سنوات حق قانونی دارند اما چون شوراهای اسلامی شغل محسوب نمی شود به اعضای آن عیدی و سنوات تعلق نمی گیرد اما پاداش برای آنها پیش بینی شده و حق قانونی اعضای این شوراها است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در ادامه این نشست گفت: بحث انتشار اخبار کذب از سوی برخی رسانه ها مبنی بر پرداخت 30 میلیون ریال عیدی به اعضای این شورا باید با جدیت دنبال شود و در این خصوص شکایت قضایی نیز تنظیم شده است.
علیرضا مرادی افزود: باید جلوی ادعاهای بدون مستندات قانونی گرفته شود و افکار عمومی از مطالب واقعی مطلع شوند.
شهردار اراک نیز در این نشست گفت: کمبود منابع مالی مانع پرداخت مطالبات باشگاه شهرداری اراک در سال گذشته شد.
داود تاجران افزود: بحث پرداخت معوقات ورزشکاران باشگاه شهرداری اراک با جدیت دنبال می شود و معوقات این قشر از 10 میلیون ریال تا ارقام سنگین تر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چهار تقاطع غیر همسطح مهم اراک با روند مطلوبی در حال اجرا است.
تاجران اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی تقاطع شهید سیدی به 85 درصد، علم الهدی به 64 درصد، میدان ورزش به 74 درصد و شریعتی به 62 درصد رسیده است.
وی عنوان کرد: پارسال با وجود شرایط اقتصادی نامناسب و مشکلات مختلف، 260 میلیارد ریال اعتبار به این طرح ها تزریق شد.
شهردار اراک ادامه داد: شهرداری در راستای خدمت رسانی در ایام نوروز نیز همه تلاش خود را به صورت شبانه روزی به کار گرفت و در این ایام خدماتی متفاوت تر از سال های گذشته ارائه شد.
تاجران عنوان کرد: هفت سین سیار برای نخستین بار در کشور یکی از برنامه های خوب و پر استقبال در ایام نوروز امسال بود.
وی گفت: برگزاری بازی های بومی محلی، رنگ آمیزی شهر، برگزاری جشنواره گل لاله و تخم مرغ های رنگی، گالری موزه، نصب نیمکت و المان های نوروزی و نورپردازی های مختلف، بخش دیگری از اقدامات انجام شده در این ایام بود.
شهردار اراک اضافه کرد: شهرداری اراک در ٢٩ اسفندماه سال گذشته با جمع آوری ٦٢٠ تن پسماند رکورد زد و در روز 13 فروردین ماه جاری نیز، ٣٠ هزار سبزه معادل ١٦ تا ٢٠ تن سبزه از سوی شهروندان تحویل و در قالب چال کود استفاده شد.
شهردار اراک افزود: یکی از برنامه های مهم شهرداری تکمیل پارک بانوان است و تاکنون 50 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و پیش بینی می شود فاز نخست آن تا پایان فصل بهار امسال به بهره برداری رسد.
تاجران بیان کرد: ایجاد پل طبیعت مشابه پل طبیعت تهران در اراک در دستور کار است و سازه آن توسط ماشین سازی اراک در حال ساخت است.
وی یادآور شد: پارسال سرمایه گذاران برای ایجاد فروشگاه زنجیره ای در چهار نقطه از اراک اعلام آمادگی کردند که با جدیت دنبال می شود.
تفیض اختیار به مدیران شهرداری مناطق پنج و بافت تاریخی نسبت به صدور پروانه ساختمانی و اجرای تبصره ماده 71 شوراها در شورای اسلامی کلانشهر اراک از مهمترین مصوبات نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک بود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.