محمدعلی عروجی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مواد غذایی غیربهداشتی در یک هزار و 25 بازدید از مراکز نگهداری و عرضه در خمین کشف شده است.
وی، نداشتن نشان استاندارد، پروانه ساخت و مشکلات بهداشتی را از دلایل خروج مواد غذایی مذکور از چرخه مصرف در خمین اعلام کرد.
عروجی اظهارکرد: 13 مرکز عرضه متخلف در خمین در راستای طرح سلامت نوروزی مهر و موم شد و 22 مرکز عرضه با مشکلات بحرانی نیز به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین ادامه داد: 126 مورد اخطار، 41 مورد نمونه برداری مواد غذایی، 393 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل و یک هزار و 500 مورد کلرسنجی در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی در خمین اجرا شده است.
عروجی افزود: در این مدت همچنین خدمات درمانی به بیش از سه هزار نفر از مراجعان در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ارائه شد.
وی گفت: در راستای خدمات طرح سلامت نوروزیدر خمین سه تیم بازرسی و نظارتی و 9 بازرس همکاری داشتند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین بیان کرد: در قالب این طرح اماکن اقامتی مانند هتل ها و هتل آپارتمان ها به طور مستمر بازدید و نظارت شدند.
عروجی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال همچنین آزمایش و کنترل کمی و کیفی از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی مانند رستوران ها و فروشگاه های عرضه مواد غذایی نیز انجام شد.
خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای چهار هزار و 500 واحد صنفی دارای مجوز است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.