به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک افزود: سهم استان مرکزی از درآمدهای استانی سال 96، 33 هزار و 30 میلیارد ریال بود که 31 هزار و 60 میلیارد ریال آن محقق شد.
وی بیان کرد: همه دستگاه ها و مدیران برای تحقق بودجه بسیج شدند و استان مرکزی در بحث تخصیص ها نیز از وضعیت خوبی برخوردار بود و بخشی از دیون سال های قبل از جمله بازنشستگان، پرداخت شد.
استاندار مرکزی ادامه داد: قطار برقی اراک - قم یکی از طرح هایی است که از 10 سال گذشته در این استان مطرح بوده اما با تلاش های ویژه و در سایه همدلی و هماهنگی، اعتبار آن در پیوست بودجه مصوب سال 97 کشور قرار گرفت.
آقازاده تصریح کرد: اعتبار این طرح، حدود 40 هزار میلیارد ریال است و به طور رسمی در لیست پروژه های عمرانی کشور قرار گرفت.
وی گفت: هماهنگی و انسجام هدفمند دستگاه های اجرایی استان مرکزی، در کشور کم نظیر است و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: با اتحاد و انسجام می توان بر مشکلات کشور غلبه کرد و با این رویکرد، باید چهلمین سال انقلاب اسلامی یکی از بهترین سال های پرافتخار کشور باشد.
آقازاده عنوان کرد: استان مرکزی در زمینه تولیدات بخش صنعت و کشاورزی جزء پنج استان برتر کشور و یکی از استان های کلیدی در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است.
وی گفت: صرفه جویی ملی باید در کنار حمایت از کالای ایرانی مورد توجه جدی قرار گیرد و دستگاه های اجرایی مکلف به صرفه جویی در بخش های مختلف هستند.
استاندار مرکزی افزود: میزان دریافت نزولات آسمانی در سال زراعی جاری در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 60 درصد کاهش دارد و استان مرکزی جزء پنج استان بحرانی کشور در حوزه آب است.
آقازاده بیان کرد: با قیمت بنزین 10 هزار ریالی و گازوئیل سه هزار ریالی نمی توان به رشد پنج درصدی دست یافت و بر اساس پیش بینی کارشناسان امر، اگر منابع تولید ثروت کشور به همین روال باقی بماند باید همه درآمدها صرف هزینه های جاری شود.
وی گفت: دولت برای تولید هر لیتر بنزین حدود 40 هزار ریال هزینه می کند اما تنها 10 هزار ریال آن از طریق مصرف کنندگان پرداخت می شود.
آقازاده عنوان کرد: دستگاه های اجرایی استان مرکزی در سال جاری مکلف به پرداخت ماهانه قبوض آب، برق، گاز و مخابرات هستند و سهل انگاری در این راستا پذیرفتنی نیست و بدهی معوق دستگاه های اجرایی در بخش ها نیز باید به مرور پرداخت شود.
وی یادآور شد: چند دستگاه خدمات رسان استان مرکزی حدود 10 هزار میلیارد ریال بابت قبوض پرداخت نشده مطالبه دارند که این امر باید تعیین تکلیف شود.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ستاد خدمات سفر استان مرکزی با وجود همه مشکلات و بنا بر آمارها و ارزیابی های صورت گرفته عملکرد مناسبی در ایام نوروز داشت.
آقازاده بیان کرد: رسانه های استان مرکزی نیز در ایام نوروز تلاش ویژه ای در انعکاس اخبار و مطالب مورد نیاز مردم داشتند و همه دستگاه های اجرایی در سال 97 مکلف به همکاری با اصحاب رسانه هستند.
وی افزود: مدیران باید نقد پذیر باشند اما انتظار است رسانه ها نیز نقدهای منصفانه و دور از اختلاف های شخصی داشته باشد.
استاندار مرکزی ادامه داد: برنامه ملاقات مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی با مردم باید هر هفته برگزار شود و این مهم باید از سوی بازرسان مربوطه رصد و دنبال شود.
آقازاده اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی باید هر هفته یک سفر نیز به شهرستان ها داشته باشند و فرمانداران مکلفند گزارش کار مدیران را ارسال کنند.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.