مهدی میر اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها به ارزش 981 میلیون و 448 هزار و 447 دلار به 78 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ترکمنستان، سومالی، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات این کالاها از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 63 و 46 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: انواع هیدرکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، محصولات پلاستیکی، الیاف، ایزوگام، گل و گیاه، بلورجات، شیشه، چیپس، آبگرمکن، کاشی و آب میوه عمده کالاهای صادر شده از این استان به خارج از کشور بوده است.
میراشرفی گفت: 135 هزار و 943 تن کالا به ارزش 398 میلیون و 481 هزار و 218 دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شده است که این کالاها از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ترتیب 2 صدم و 37 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این کالاها از 56 کشور جهان از جمله ازبکستان، صربستان، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، هلند، امارات متحده عربی، ایتالیا، فرانسه، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلغارستان، سوئیس، جمهوری چک، دانمارک و اسپانیا به استان مرکزی وارد شده است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی، مغز تخمه آفتابگردان، ماشین آلات، پاکت میوه، انواع کنسانتره، بتاکاروتن، پنبه، چوب کاج خام، و کویل آلومینیومی را عمده کالاهای وارد شده به این استان عنوان کرد.
میراشرفی افزود: در این مدت 557 پرونده قاچاق به ارزش 117 میلیارد و 474 میلیون و 691 هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که این پرونده ها از نظر تعداد 18 درصد افزایش و از نظر ارزش، سه درصد کاهش یافته است.
وی گفت: گمرکات استان مرکزی در سال گذشته یک هزار و 342 میلیارد و 169 میلیون و 514 هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 13 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات این استان را در این مدت یک هزار و 74 میلیارد و 990 میلیون و 913 هزار ریال عنوان کرد و افزود: این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل، 24 درصد افزایش داشته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.
1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.