غلامرضا مشایخی روز چهار شنبه در آیین تکریم و معاوفه مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: 45 هزار روستا از مجموع 53 هزار روستای کشور قابلیت گاز رسانی دارند که تا کنون، حدود 24 هزار روستا گاز رسانی شده است.
وی ادامه داد: امسال گازرسانی به پنج هزار روستای کشور در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد و پیش بینی می شود با گازرسانی به این مناطق، 29 روستا معادل 83 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.
معاون امور برنامه ریزی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با یادآوری وجود یک هزار و 257 شهر در سطح کشور بیان کرد: تا کنون یک هزار و 120 شهر معادل، 96 درصد شهرهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.
مشایخی افزود: گازرسانی به 42 شهر در سال جاری در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد و پیش بینی می شود با اجرای عملیات گازرسانی، 98 درصد شهرهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.
وی گفت: سال گذشته حدود 189 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح کشور مصرف شد که بخش عمده آن با افزایش هشت درصدی در حوزه نیروگاهی مورد استفاده قرار گرفت.
معاون امور برنامه ریزی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: سال گذشته روزانه 850 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از میدان های گازی کشور برداشت شد که با توجه به اقدام های انجام شده پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به 900 میلیون متر مکعب افزایش یابد.
مشایخی ادامه داد: با توجه به زیر ساخت ها و خطوط گازی جدیدی که در حوزه گاز رسانی در سطح کشور انجام شده، سال گذشته در هیچ یک از استان های کشور حتی سرشاخه ها قطعی گاز به وجود نیامد و پیش بینی می شود امسال نیز قطعی گاز نداشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون 100 درصد شهرها و 96 و چهار دهم درصد از روستاهای استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
معاون امور برنامه ریزی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: امسال 6 و پنج دهم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به استان مرکزی اختصاص داده شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: شرکت گاز این استان علاوه بر خدمت رسانی مطلوب به مردم استان مرکزی در زلزله غرب کشور با اعزام گروه ها و لوازم مورد نیاز، خدمات مناسبی را برای رفع مشکلات در خطوط این مناطق انجام داد.
سعید فرخی افزود: شرکت گاز استان مرکزی با برخورداری از ظرفیت ها و نیروی انسانی متعهد همواره در فراهم سازی زیرساخت های تولیدی در استان موفق بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز در این آیین گفت: افزایش سطح کیفی، اصلاح و بهبود فرآیند ارائه خدمت به مردم از برنامه های شرکت گاز این استان است.
محمدرضا سمیعی افزود: ارایه خدمت به واحدها تولیدی و صنعتی استان مرکزی به منظور افزایش تولید و توسعه اقتصادی استان کشور با همکاری سایر کارکنان از دیگر اهداف شرکت گاز این استان است.
استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران از شمال به استان های تهران، البرز و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان های لرستان و اصفهان و از شرق به استان های تهران، قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 530 کیلومتر مربع حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که 2 هزار واحد آن، در زمره صنایع کوچک و متوسط قرار دارند.
1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.