به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی در این آیین گفت: روستای انجدان به دلیل بافت تاریخی و وجود چشمه جوشان آب در کنار باغات خوش منظره همواره به عنوان یک تفرجگاه مهم در اراک بوده است و کوهستانی بودن این خطه و صخره های منحصر به فرد و بلند در جوار روستا، امکان اجرای ورزش های خاص را مهیا کرده که امسال از این ظرفیت به مدت یک هفته در نوروزگاه انجدان بهره گرفته شد و با اقبال و حضور گردشگران ایرانی و خارجی همراه بود.
سید محمد حسینی افزود: انجام این ورزش تنها یکی از قابلیت های گردشگری ماجرا جویانه در انجدان است و امید می رود با کمک تمامی دستگاه های و برنامه ریزی دقیق بتوان زیرساخت های جذب گردشگر را در انجدان تکمیل کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: علاوه بر اجرای ورزش اسلک لاین در روستای انجدان، برنامه های آیینی، موسیقی محلی و اهدای صنایع دستی به گردشگران خارجی نیز در این نوروزگاه انجام شد.
'اسلک لاین' انجام حرکات تعادلی بر روی تکه‌ای از تسمه است که بین 2 نقطه کشیده اما، زیاد سفت بسته نشده باشد.
بسیاری از مردم در نگاه اول و با نخستین برخورد بااین ورزش آن را با بند بازی اشتباه می‌گیرند در حالی در بند بازی، طناب یا سیم آهنی ضخیمی که بند باز بر روی آن راه می‌رود سفت و بدون تنش مستقر شده و بند باز از چوب بلندی برای حفظ تعادل استفاده می‌کند اما، در بندلغزی تسمه ای کشیده می شود که شل و پر حرکت است و بندلغز بدون استفاده از چوب و به کمک حرکات دست و بدن تعادل خود را حفظ می‌کند.
انجدان از روستاهای دهستان مشک‌آباد بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی است که در ۶۴ کیلومتری شمال خمین، ۳۷ کیلومتری شرق اراک قرار گرفته ‌است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.