به گزارش ایرنا، این کارگران با حضور خود در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان ساوه خواستار حمایت مسئولان و تدبیر لازم برای بازگشت به عرصه کار و تولید شدند.
معاون اجرایی شرکت مقره سازی ساوه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیات مدیره این کارخانه برای تداوم تولید و بازگشت به کار بخشی از کارگران تلاش می کند.
حسن معماری بیان کرد: شرکت مقره سازی مشکلاتی از گذشته و در زمان واگذاری به بخش خصوصی دارد.
وی افزود: این واحد تولیدی، حدود 250 میلیارد ریال کالای تولیدی انبار شده دارد که برای فروش در بازار مصرف با مشکل جدی روبرو شده است.
معماری تصریح کرد: در حالی که همچنان، کوره 72 متری که از نظر مصرف سوخت گاز بسیار هزینه بر است در حال فعالیت است اما تصمیم هیات مدیره بر این شد که در روند تولید کارخانه بازنگری شود و برای تکمیل کالاهای نیمه ساخته نیز، تدبیری اتخاذ شود.
معماری اظهار کرد: در صورتی که بتوان کالاهای نیمه ساخته را تکمیل کرد، ارزش افزوده ای معادل 500 میلیارد ریال برای شرکت ایجاد می شود که در چنین شرایطی می توانیم علاوه بر بازگرداندن کارگان تسویه حساب شده، بسیاری از بدهی های شرکت به خصوص در زمینه مخارج جاری را پرداخت کنیم.
معاون اجرایی شرکت مقره سازی ساوه در پاسخ به سئوالی مبنی بر مطالبات کارگران افزود: با پرداخت هایی که در 2 ماه آخر سال گذشته در زمینه عیدی سال های 95 و 96 و نیز حقوق معوق آنها انجام شد، به نوعی مانع از این شدیم که کارگران با تنگنای مالی مواجه شوند و تلاش هیات مدیره نیز بر این است که با تداوم فعالیت این کارخانه، بخشی از کارگران به عرصه کار و تولید بازگردند و اگر چه در تعطیلات نوروز نیز حدود 42 تن از کارگران به کار بازگشتند.
معماری گفت: در شرایط کنونی، کارخانه هزینه های بسیاری را متحمل شده و این درحالی است فروش تولیدات نیز، روند مطلوبی ندارد.
وی ادامه داد: قرار است در روزهای آتی، در نشست هیات مدیره شرکت مقره سازی تصمیم هایی جدی برای تغییر روند تولید و تلاش برای تکمیل کالاهای نیمه ساخته اتخاذ شود که امید است مطالبات کارگران و رونق کار و تولید به جریان افتد.
معاون اجرایی شرکت مقره سازی ساوه همچنین از تلاش این شرکت برای ایجاد ساز و کاری برای آن دسته از کارگرانی که چند ماه بیشتر تا بازنشسته شدن زمان ندارند، سخن گفت و افزود: در پی ایجاد شرایطی برای این افراد هستیم تا بتوانند از مزیت بازنشستگی بهره مند شوند.
براساس اعلام دبیر هیات اجرایی خانه کارگر اراک و ساوه، در فرایند تسویه حساب با کارگران مقره سازی تخلفی صورت نگرفته است.
به گفته داود میرزایی با توجه به اینکه قرارداد این کارگران از نوع موقت و یکساله بوده، از این رو شرکت مقره سازی در تسویه حساب با کارگران طبق قانون عمل کرده و تخلفی مرتکب نشده است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه نیز تعدیل نیرو را اقدامی غیرقانونی ندانست و گفت: با اینکه کارخانه مقره سازی در زمینه تعدیل کارگران و تسویه حساب با آنها مرتکب تخلفی بر اساس قانون کار نشده اما از همه توان خود برای بازگشت به کار این کارگران استفاده می کنیم.
حسین معمارنیا اظهار کرد: مدیران شرکت مقره سازی در تلاش هستند تا فعالیت این کارخانه را به سمت تولید انبوه مقره های اتکایی با توان 230 کیلوولت که برای نخستین بار در کشور انجام می شود، متمرکز کنند که در این صورت سالانه امکان تولید 11 هزار تن از این کالا میسر می شود.
وی اظهار کرد: تغییر نوع و کیفیت مقره ها با بهره گیری از فناوری های نوین در دستور کار این کارخانه قرار دارد که می تواند در بازار مصرف فروش خوبی داشته باشد و این کارخانه در صورتی که در مدار تولید نوع جدیدی از مقره ها قرار بگیرد علاوه بر درآمدزایی بسیاری از مشکلات برطرف می شود و کارگران نیز می توانند به طور پایدار به کار خود ادامه دهند.
واحد تولیدی مقره سازی ساوه در سال 1362 در شهر صنعتی کاوه آغاز به کار کرد که در زمینه تولید مقره های فشار قوی و متوسط سرامیکی فعالیت می کند.
/30756539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.