به گزارش ایرنا، داود تاجران عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: مردم اراک در راستای ایجاد چهار تقاطع در دست اجرا به ویژه تقاطع های غیرهمسطح شریعتی و میدان ورزش سختی های زیادی را متحمل شدند.
وی ادامه داد: تحویل زودهنگام عرشه بالایی پل میدان ورزش اراک به عنوان عیدی ویژه شهرداری به شهروندان است که تا 29 اسفندماه جاری، تردد در آن برقرار می شود.
تاجران بیان کرد: مقرر بود این عرشه خردادماه 97 و کل طرح تا نیمه اول سال آینده به اتمام رسد اما با تلاش های شبانه روزی، عرشه بالای این پل سه ماه زودتر از موعد، به بهره برداری می رسد.
شهردار اراک ادامه داد: در راستای سرعت بخشیدن به این طرح ها دستگاه های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب، آب منطقه ای، گاز، برق و مخابرات مشارکت اثربخشی داشتند.
شهردار اراک تصریح کرد: ورودی های کلانشهر اراک از سمت کمربندی شمالی و جنوبی در سال 97 با تغییر ویژه همراه خواهد بود و طرح ویژه ای پیش بینی شده است.
تاجران بیان کرد: اولین و بزرگترین سفره هفت سین سیار کشور در ایام نوروز در اراک به معرض دید عموم گذاشته می شود و نخستین موزه خیابانی کشور در خیایان شهید رجایی این شهر بهره برداری می شود.
شهردار اراک افزود: اجرای نمایش های خیابانی در مبادی ورودی شهر، برگزاری جشنواره تزئین سفره هفت سین، جشنواره تخم مرغ های رنگی، پهن کردن 10 سفره هفت سین، نصب 10 نماد فرهنگی و نوروزی، ایجاد 45 المان لاله در میادین، نصب چهار المان پرچم، گلباران شهر اراک در شب نوروز توسط یک فروند هواپیما، رنگ آمیزی هفت هزار متر طول جداول، نصب 2 هزار پرچم رنگی و ایجاد سقف چتر در خیابان سهام السلطان، بخشی از اقدامات شهرداری در استقبال از بهار است.
وی اظهار کرد: بحث ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی از برنامه های مهم شهرداری اراک است که با جدیت تمام دنبال می شود.
شهردار اراک اضافه کرد: حقوق کارکنان شهرداری در مجموعه های مختلف در بهمن ماه پرداخت شده و حقوق اسفندماه نیروهای خدمات شهری و فضای سبز نیز پرداخت شده است.
وی گفت: 150 نفر از کارکنان شهرداری اراک در سال 97 بازنشسته خواهند شد که باید برای پرداخت سنوات این افراد و به کارگیری نیروهای جوان نیز چاره اندیشی شود.
تاجران اظهار کرد: مقرر شده در شهرداری اراک از این پس پرداخت حقوق ها از پایین ترین رده آغاز و در آخرین مرحله حقوق معاونان و مدیران پرداخت شود.
مدیرکل پست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح استانداردهای مکانی (جی نف) از تاکیدات و برنامه های مهم دولت و طرح های کلان ملی مصوب اقتصاد مقاومتی است.
محمد علی چراغی افزود: این طرح در راستای اجرای دولت الکترونیک و توسعه دولت الکترونیک اجرایی خواهد شد و دبیری آن به شرکت ملی پست واگذار شده است.
وی بیان کرد: همه دستگاه ها، سازمان ها و آحاد مردم از اجرای این طرح ملی که آدرس های استاندارد شده مکانی محور است، بهره مند خواهند شد.
مدیرکل پست استان مرکزی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی ۲ طرح در خصوص کد هویتی فردی و کد هویت مکانی ابلاغ کرده که کد هویتی به ثبت احوال و کد هویتی مکانی به پست واگذار شده است.
وی افزود: در این استان ۲ شهر اراک و ساوه جزو ۷۶ شهر کشور است که عملیات اجرایی جی نف در آنها آغاز شده و پیشرفت های خوبی نیز به همراه داشته و مقرر شده در ۲۷ اردیبهشت ۹۷ به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.
چراغی عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۱ و ۲۷ ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک و مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات و ماده ۴۰ قانون خدمات کشوری، این طرح قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.
وی گفت: در استان مرکزی یک میلیون و ۵۰ هزار مکان شهری، روستایی، دولتی، خصوصی و مسکونی شناسایی و کد پستی برای آنها اختصاص داده شده است.
مدیرکل پست استان مرکزی بیان کرد: بر اساس قانون، اطلاعات مکان های شهری هر ۲ سال یکبار و اماکن روستایی هر چهار سال یکبار باید به هنگام شود.
چراغی تصریح کرد: بر اساس بررسی های ایجاد شده برای یک مکان واحد ۱۶ آدرس از سوی دستگاه های خدمات رسان یافت شده است.
مدیرکل پست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس طرح جی نف همه آدرس ها از یک منبع و مرجع مشخص ارایه خواهد شد و همه دستگاه ها و سازمان های مشمول ماده پنج خدمات کشور موظفند بانک اطلاعاتی خود را با بانک اطلاعات پست تطبیق دهند.
چراغی بیان کرد: همه دستگاه ها و نهادها موظفند خدمات خود را به مردم بر اساس کد ملی و کد پستی ارایه دهند تا هم مکان و خدمات گیرنده مشخص باشد.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در نطق پیش از دستور صحن علنی این شورا گفت: 25 اسفند سالروز بزرگداشت ستاره آسمان شعر و ادب پروین اعتصامی شاعر معاصر ایران اسلامی است و این شاعر نخستین بانویی است که در شعر لقب ملک الشعرای زن را از آن خود کرده است.
ایرج رضایی افزود: ساخت و نصب تندیس این بانوی فرهیخته در پارک بانوان اراک در سال ۹۷ با جدیت پیگیری می شود.
وی بیان کرد: تغییر نام پارک بانوان اراک به پروین اعتصامی در صحن به کمیته نامگذاری نیز پیشنهاد شده است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: 25 اسفند ماه سالروز شهادت شهید مهدی باکری به نام روز شهردار نیز نامگذاری شده است.
رضایی اظهار کرد: قضاوت در خصوص عملکرد شهرداری اراک زود است اما اقدام های مناسبی در مدت زمان کوتاه در این شهر صورت گرفته است.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: استفاده بهینه از توان مدیریت بومی در مجموعه شهرداری، توجه به اصلاح مبلمان شهری و زیبا سازی و نور پردازی معابر و فضاهای عمومی از دیگر عملکردهای مطلوب شهری است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک با خطاب به رسانه ها گفت: قلم ابزار مقدسی است و در قرآن کریم به این مهم سفارش شده است و باید با ابزار رسانه خدمات را به شهروندان اطلاع رسانی کرد.
مرتضی سورانه افزود: مجموعه شهرداری اراک در ایام آخر سال همه تلاش خود را به صورت شبانه روزی برای ارایه خدمات مطلوب به مردم به کار گرفته است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.