علی اصغر پیوندی روز شنبه در آیین آغاز به کار طرح های نوروزی هلال احمر استان مرکزی در مجتمع همای سعادت دلیجان گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی از 28 اسفند ماه در پایگاه های سراسر کشور اجرا می شود.
وی افزود: 800 پایگاه موقت، 530 پایگاه دائم به اضافه گروه های خدمات رسانی به مسافران، در طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی در سال 97 پیش بینی شده است.
پیوندی اظهار کرد: هجدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با شعار تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی از 28 اسفند ماه 96 آغاز و تا 14 فروردین 97 با مشارکت 20 هزار نفر از اعضای جوان و داوطلب هلال احمر اجرایی می شود.
وی ادامه داد: براساس آمار، بیش از 60 درصد علت حادثه های رانندگی در نوروز، عوامل انسانی است و طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با هدف اصلاح فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث و سوانح جاده ای اجرا می شود.
پیوندی افزود: امید است با بهره گیری از تجارب ارزنده سال های گذشته در زمینه حساس سازی هموطنان نسبت به سلامت سفر، گامی موثر در جهت ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی برداشته شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این آیین گفت: طرح ملی امداد و نجات مسافران نوروزی در 12 پایگاه شبانه روزی بین جاده ای و هشت پایگاه موقت این استان اجرا می شود.
محمد محمدی ادامه داد: در مبادی ورودی شهرها، 20 پایگاه ایمنی و سلامت، هشت چادر خیمه نماز و 11 فضای دوستدار کودک برپا شده است تا خدمات لازم به مسافرانی که پایتخت صنعتی کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند، ارائه شود.
وی ادامه داد: برنامه های جمعیت هلال احمر این استان بر اساس تقویم هلال احمر کشور تا پایان تعطیلات نوروزی و با به کارگیری امکانات و ظرفیت های تخصصی امدادگران اجرا می شود.
وی بیان کرد: اقلام فرهنگی شامل نقشه و بروشور در ورودی های هر شهرستان و در مکان های گردشگری بین مسافران نوروزی توزیع می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور و هیات همراه از پایگاه ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مستقر در پایگاه امداد جاده‌ای همای سعادت دلیجان و مرکز امداد و نجات جاده‌ای و سازمان جوانان واقع در عوارضی قم - تهران دیدن کردند.
بخش‌های مختلف این دو پایگاه و سرکشی به امدادگران، میثاق نامه طرح ملی بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیکی) را نیز امضا کرد.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت و در مسیر راه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکزی واقع شده است.
7277
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.