محمدکاظم آب پیکر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تسهیلات برای مقاوم سازی 67 واحد مسکن روستایی اعطا شده که رقم آن برای هر واحد معادل 180 میلیون ریال بوده است.
وی اظهارکرد: سهمیه تکلیفی مقاوم سازی مسکن در خمین امسال برای 82 واحد بود که 88 درصد آن محقق شده است.
آب پیکر بیان کرد: در سال جاری 122 متقاضی برای مقاوم سازی مسکن روستایی در خمین مراجعه داشتند که برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
وی بیان کرد: بانک رفاه در اعطای تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در خمین رتبه اول را دارد و این بانک توانسته 100 درصد اعتبارات را جذب و پرداخت کند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین گفت: سازه های نامستحکم و فرسوده روستایی در خمین معضلی جدی است که ساماندهی آن نیاز به همکاری بخشداران و اعضای شورای اسلامی روستاها دارد.
وی افزود: پدیده خشکسالی، کاهش درآمد روستائیان، گرانی مصالح ساختمانی، نداشتن ضمانت بانکی و تسهیلات محدود باعث شده روستائیان توان بازسازی خانه های فرسوده و غیر مقاوم را نداشته باشند و استقبال آنان از این امر مهم و زیربنایی کمرنگ باشد.
طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 84 در این شهرستان کلید خورده و تاکنون بیش از سه هزار مسکن روستایی در 55 روستای خمین در برابر حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله مقاوم سازی شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 40 هزار نفر آن در 11 هزار و 250 مسکن روستایی سکونت دارند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.