مجتبی بیغش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قراردادهای بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت متمرکز با شرکت های بیمه ای کشور منعقد می شود که با توجه الگوی بیماردهی متفاوت استان ها نیاز است برای ارایه خدمت مناسب به بازنشستگان بیمه تکمیلی تعریف خدمات متناسب با شرایط استانی و منطقه ای باشد.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت حقوق، شرایط سنی و وجود برخی بیماری ها بر اثر کهولت سن، کشوری بودن بیمه تکمیلی نارضایتی هایی را در این حوزه برای بازنشستگان به همراه دارد.
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اراک یادآور شد: سهم هر یک از اعضای خانواده بازنشستگان در کسری از حقوق برای بیمه تکمیلی ماهانه 380 هزار ریال است و این در شرایطی است که به دلیل سطح پایین قرارداد با بیمه های تکمیلی خدمات محدودی به این افراد ارایه می شود.
بیغش گفت: 2 میلیون و 900 هزار بازنشسته در کشور وجود دارد که 63 هزار نفر از آنان در استان مرکزی و 42 هزار نفر در اراک هستند.
وی خاطر نشان کرد: حقوق 63 درصد از بازنشستگان اراک زیر 11 میلیون ریال است که پیگیری برای افزایش و همسان سازی حقوق این افراد حدود هشت سال است در دستور کار کانون بازنشستگان و مستمری بگیران این شهرستان قرار دارد.
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان اراک ادامه داد: با پیگیری کانون های بازنشستگان کشور مقرر شده که بخشی از همسان سازی حقوق این قشر از جامعه در سال 97 انجام شود.
بیغش، اجرایی شدن قانون الزام را از دیگر خواسته های بازنشستگان استان مرکزی دانست و گفت: در صورت اجرای این قانون بازنشستگان کمتر نیاز به بیمه های مکمل پیدا می کنند.
بیغش یاد یادآور شد: کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان اراک امسال با همکاری سازمان تامین اجتماعی 600 نفر از بازنشستگان این شهرستان را به مشهد مقدس اعزام و خدمات رفاهی از جمله تهیه بلیت استخر، بن خوار و بار و لوازم خانگی به این افراد ارایه کرده است.
45 هزار نفر از بانشستگان شهرستان اراک تحت پوشش کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان اراک قرار دارند.
1955/6013.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.