به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در همایش دهیاران زن استان مرکزی در اراک، افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی مهمترین خواسته رهبر معظم انقلاب و از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است که مقابله با این مهم در مناطق روستایی وظیفه خطیر دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی محسوب می شود.
وی با اشاره به تلاش مضاعف برای پیشگیری از پدیده طلاق و مقابله با اعتیاد گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی باید نسبت به برنامه ریزی های کاربردی در راستای کاهش معضلات اجتماعی اهتمام ورزند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: وظیفه شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران تنها به امور عمرانی خلاصه نمی شود بلکه باید در مسائل اجتماعی و کاهش آسیب ها در روستاها نقش آفرینی کنند.
وی تامین امنیت در مناطق روستایی را از دیگر وظایف دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی عنوان کرد و گفت: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده روستایی می تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک بسیار بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور داشته باشد.
حقیقی اظهار کرد: پاکدستی و اولویت بندی در تکمیل طرح های روستایی نیز از دیگر وظایف دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: دهیاران در توسعه روستاها نقش بنیادی و اساسی دارند و باید نسبت به توانمندی ها و ظرفیت ها شناخت کامل داشته باشند و با اولویت بندی برای رفع مشکلات، برنامه ریزی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: دهیاران به عنوان مجریان سیاست های نظام در سطح روستاها محسوب می شوند.
792 روستا از مجموع یک هزار و 210 روستای دارای سکنه استان مرکزی دارای دهیاری است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.