داود تاجران روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 10 سفره هفت سین در حجم و اشکال مختلف در سطح میادین شهری اراک پهن می شود و ضمن نصب 10 نماد فرهنگی و نوروزی در بخش های مختلف شهر، پنج نماد از لبخند انسانی و شادی نیز آذین بخش این کلانشهر در آستانه نوروز است.
وی گفت: در راستای اجرای طرح های استقبال از نوروز و ایجاد نماد های مختلف در کلانشهر اراک حدود 6 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
شهردار اراک بیان کرد: ایجاد سقف نوروزی در یکی از خیابان های پرتردد اراک، نصب 46 نماد زینتی لاله و چهار نماد از پرچم ایران در نقاط مختلف کلانشهر اراک از دیگر برنامه های تدارک شده برای آراستگی شهری در نوروز امسال است.
وی ادامه داد: فراز خیابان 2 شهید (سهام السلطان) اراک نیز در آستانه نوروز با چترهای رنگی پوشانده می شود و در واپسین گام ها تا بهار، نخستین گالری موزه خیابانی ایران در خیابان شهید رجایی به بهره برداری می رسد.
تاجران اظهار کرد: چهار هزار متر مربع نقاشی سه بعدی بر روی دیوارهای شهر ایجاد خواهد شد و تا پایان سال نیز تمام نیمکت های عمومی خیابان های شهید رجایی، شهید بهشتی، کوی علی بن ابیطالب (ع)، کوی سجادیه و رودکی اراک تعویض و ساماندهی می شود.
وی گفت: رنگ آمیزی و نورپردازی پل خیبر، ایجاد نخستین پیاده راه شهری در دروازه شهرجرد اراک، نورپردازی درختان، مقبره آقا محسن عراقی و ورودی شهرک رضوی، ساماندهی پنج آب نما در میادین شهدا، آزادگان، ملت، هفت تیر و صنعت، رنگ آمیزی و گلکاری ویژه در حد فاصل میدان جهاد تا میدان سرداران، رنگ آمیزی هفت هزار متر جداول و نصب 2 هزار پرچم ایران و بهارانه بخش دیگری از برنامه های شهرداری اراک برای استقبال از نوروز است.
شهردار اراک افزود: تدابیر لازم برای گلباران شهر اراک توسط یک فروند هواپیما در شب سال نو اندیشیده شده است.
وی اظهار کرد: همه تلاش ها در مجموعه شهرداری برای افزایش روحیه نشاط و شادی مردم در ایام نوروز به کار گرفته شده و نیروهای مدیریت شهری با تلاش شبانه روزی در این زمینه فعالیت دارند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه 520 هزار نفر جمعیت ساکن است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.